دلفین‌ها در ژاپن با چاقو قتل‌عام می‌شوند

شکارچیان اجازه دارند هرسال بیش از 1700 دلفین را اسیر یا شکار کنند

MANDEL NGAN / AFP

شکار مناقشه‌برانگیز سالانه دلفین‌های ژاپن در آب‌های ساحلی نزدیک دهکده تایجی در حال وقوع است. درحین این شکار، که برای دهه‌ها ادامه داشته، حیوانات محاصره شده و به سمت آب‌های کم‌عمق هدایت می‌شوند تا در تور گیر بیفتند و با چاقو قتل‌عام شوند. بیشتر آنها برای گوشت‌شان همان‌جا سلاخی شده ولی بعضی از دلفین‌ها هم به پارک‌های آبی فروخته می‌شوند.

مطابق گزارش رسانه‌های محلی، شکار امسال از روز یکشنبه آغاز شده اما دوازده قایق نخست که بندر را در این روز ترک کردند، دست خالی بازگشتند. با این وجود، در روز دوشنبه، شکارچیان ۵ دلفین شامی، یکی از نزدیک‌ترین گونه‌ها به نهنگ‌های خلبان، را به دام انداخته و کشتند.

این اقدام از جانب فعالان محیط‌زیستی به عنوان اقدامی ظالمانه مورد انتقاد قرار گرفته است. این فعالان می‌گویند در بعضی موارد تا سی دقیقه طول می‌کشد که دلفین‌ها از طریق غرق شدن یا خفه شدن، بمیرند. سازمان حفاظت محیط‌زیستی «پروژه دلفین» که ناظر بر اقدامات جاری در دهکده تایجی و قایق‌های شکارچیان برای تعقیب حیوان‌ها است، توییت کرد: «بعد از تقریبا ۴ ساعت شکار در صبح امروز، قایق‌های شکارچیان گروه کوچکی از دلفین‌های شامی را یافتند و هر ۵ دلفین این گروه کشته شدند».

مجموعه سهمیه‌ها به شکارچیان اجازه می‌دهد در طول حدود شش ماه، بیش از ۱۷۰۰ دلفین را اسیر یا شکار کنند.

«تایجی: بعد از تقریبا چهار ساعت شکار در صبح امروز، قایق‌های شکارچیان گروه کوچکی از دلفین‌های شامی را یافتند. هر پنج دلفین این گروه امروز کشته شدند و صدای ایشان هنگام چاقو خوردن زیر تور به گوش می‌رسید. دوم سپتامبر ۲۰۱۹، ۱۲:۴۰، پروژه دلفین»

اکنون فشارهای روبه‌افزونی بر پارک‌های آبی وجود دارد که از خرید دلفین‌های اسیرشده دراین شکار خودداری کنند. پروژه دلفین در روز دوشنبه توییت کرد: «با انجام تجارت با شکارچیان دلفین، این آکواریوم‌های دلفین و پارک‌های آبی هستند که شکار دلفین‌ها را زنده و پابرجا نگاه می‌دارند».

یک فیلم مستند برنده اسکار در سال ۲۰۱۰ به نام «خلیج کوچک» (The Cove) به جزییات این اقدام پرداخت و توجه جهانیان را معطوف این شکار سالانه کرد.

حدود ۱۰ عضو از گروه‌های محافظ حقوق حیوانات ژاپن در روز یکشنبه به بندر محل کار این شکارچیان رفتند تا به این اقدام اعتراض کنند. پلیس و ماموران گشت ساحلی ژاپن در طول فصل شکار از این منطقه پاسبانی می‌کنند.

تروتو سیکو، رییس اتحادیه ماهیگیران به ژاپن تودی (Japan Today) گفت: «با سپاس از امنیت فراهم شده، ما می‌توانیم به راحتی به شکار خود بپردازیم».

این شکار چند هفته بعد از خروج ژاپن از کمیسیون بین‌المللی شکار نهنگ اتفاق افتاد. بعد از خروج برای اولین بار از سال ۱۹۸۶، ژاپن به شکار تجاری نهنگ‌ها بازگشته است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان