احتمال تغییر نام «فیفا»، پرفروش‌ترین بازی ویدیویی فوتبال

آخرین نسخه بازی فیفا، به نام فیفا ۲۲، اوایل ماه جاری منتشر شد

این بازی در حال حاضر نامش را از نام فدراسیون بین‌المللی اتحادیه فوتبال وام گرفته است- YANN COATSALIOU / AFP

«ای‌اِی اسپورتس» (EA Sports) فاش کرد که در حال بررسی ایده تغییر نام فیفا، پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی فوتبال خود، است.

این [بازی] در حال حاضر نامش را از نام فدراسیون بین‌المللی اتحادیه فوتبال وام گرفته و پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌های ورزشی در جهان است.

استفاده از نام «فیفا» نتیجه قراردادی تجاری با این سازمان است که از سایر مجوزهای ای‌‌اِی اسپورتس مانند مجوزهای مربوط به نام تیم‌ها یا حقوق مربوط به تصویر بازیکنان مجزا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ای‌اِی اسپورتس این خبر را در پستی وبلاگی به قلم کَم وبر، مدیرعامل این گروه ورزشی، خطاب به «طرفداران فوتبال در سراسر جهان» فاش کرد.

در این پست آمده است: «با نگاه به آینده، در حال بررسی ایده تغییر نام بازی‌های جهانی فوتبال ای‌اِی اسپورتسیم.»

«این بدان معنا است که ما در حال بازبینی قرارداد حقوق نامگذاری خود با فیفاییم که از سایر مشارکت‌ها و مجوزهای رسمی ما در سراسر جهان فوتبال مجزا است.»

وبر در جایی دیگر در وبلاگ نوشت: «ما اینجاییم تا بهترین تجربه‌ها را برای طرفداران فوتبال در همه‌جا خلق کنیم. به این منظور، کار را با گوش دادن به بازیکنانمان شروع می‌کنیم.»

وی گفت: «ما به طور مداوم می‌شنویم که مهم‌ترین چیز، رشد جامعه جهانی، ایجاد تجربیات نوآورانه فوتبال در سکوهای جدید، تعهد به هر سطح از ورزش از جمله پایه و تسریع در ارتقای بازی زنان است.»

«در نتیجه، ما چشم‌انداز روشنی برای آینده فوتبال داریم.»

آخرین نسخه بازی فیفا، به نام فیفا ۲۲، اوایل ماه جاری منتشر شد.

© The Independent

بیشتر از جهان