آمار بی سابقه مرگ و میر ناشی از کرونا در روسیه

روسیه بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید-١٩ در اروپا را دارد

منتقدان روسیه به دلیل عوارض ناشی واکسن اسپونتیک وی و اطلاعات ضد و نقیض منتشر شده توسط مقامات، این کشور را سرزنش می‌کنند- Alexander NEMENOV / AFP

روز یکشنبه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ در روسیه به سطحی بی‌سابقه رسید. این پنجمین بار در هفته است که مرگ و میر افزایش می‌یابد.

کارگروه ویژه ملی کرونا ویروس اعلام کرد که ۸۹۰ مورد مرگ طی یک روز گذشته ثبت شده است. یعنی بیش از ۸۸۷ مورد گزارش شده در روز جمعه.

این کارگروه همچنین گفت که تعداد موارد جدید ابتلا در روز گذشته با ۲۵۷۶۹ نفر دومین رکورد ثبت شده در سال بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روسیه با ۱۴۶ میلیون نفر جمعیت، بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ اروپا را دارد. تعداد مرگ و میر رسمی گزارش شده در این کشور، به ۲۱۰ هزار نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با وجود افزایش مداوم مرگ و میر روزانه در کشور و کشف موارد جدید، مقامات روسی می‌گویند هیچ برنامه‌ای برای اعمال محدودیت وجود ندارد. مقررات استفاده از ماسک در حال اجرا است، اما هیچ سخت‌گیری در مورد آن اعمال نمی‌شود.

مسکو در تابستان سعی کرد ارائه سند واکسیناسیون یا آزمایش PCR منفی برای مشتریان رستوران‌ها و کافه‌ها را اجباری کند، اما پس از شکایت صاحبان مشاغل از کاهش درآمد، اجرای این برنامه را کنار گذاشت.

اگرچه روسیه به ایجاد اولین واکسن کرونا در جهان، اسپونتیک وی، افتخار می‌کند، اما تنها ۳۲.۵ درصد از مردم آن حداقل یک واکسن تزریق کرده‌اند و تنها ۲۸ درصد آنها کاملاً واکسینه شده‌اند. منتقدان این کشور را به دلیل عوارض ناشی واکسن و اطلاعات ضد و نقیض منتشر شده توسط مقامات، سرزنش می‌کنند.

علاوه بر این، آزمایش آنتی‌بادی کرونا در روسیه رایج است و برخی از ناظران معتقدند که این امر بر تعداد پایین واکسیناسیون مؤثر بوده است.

کارشناسان بهداشت غربی می‌گویند آزمایش آنتی‌بادی یا برای تشخیص کرونا و یا ارزیابی ایمنی غیر قابل اعتماد است. آنتی‌بادی‌هایی که این آزمایش‌ها به دنبال آن هستند تنها می‌توانند شواهدی از عفونت قبلی باشند. دانشمندان می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا میزان آنتی‌بادی‌ها نشان می‌دهد که فرد در برابر ویروس محافظت می‌شود یا خیر.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از اواسط سپتامبر و پس از اینکه ده ها نفر در کرملین به کرونا مبتلا شدند، در دوره‌هایی خود را قرنطینه کرده است. پوتین هفته گذشته پس از خروج از آخرین دوره قرنطینه با رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

بیشتر از جهان