کشتی قهرمانی جهان: چهار ایرانی در فینال، یک قدم تا قهرمانی جهان

حسن یزدانی و امیرحسین زارع دو مدال طلا برای ایران به ارمغان آوردند

طلاآوران ایران در روز یکشنه: حسن یزدانی و امیرحسین زارع- عکس از فدراسیون کشتی ایران

تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۲ مدال طلای حسن یزدانی و امیرحسین زارع و حضور ۴ نفر دیگر در فینال پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در نروژ به کسب  ششمین عنوان قهرمانی جهان امیدوار شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان سال ۲۰۲۱، روزهای ۱۰ و ۱۱ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد و در پایان حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

دوشنبه در مسابقات رده‌بندی و فینال چهار وزن دوم، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم با توماس گیلمان از آمریکا، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم با ژاگیر شاکیف از روسیه، محمد نخودی با جردن باروز از آمریکا و کامران قاسم‌پور با ماگومد کوربانوف از روسیه مبارزه خواهند کرد و ضمن آنکه عرفان الهی و مجتبی گلیج نیز در وزن‌های ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در وزن ۷۰ کیلوگرم، عرفان الهی در دور نخست به مصاف جینتارو موتویاما از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نیکولای گراحمز از مولداوی و دانیل چومانیک از اسلواکی می‌رود. در این وزن ۲۶ نفر حضور دارند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان رادو لیفتر از مولداوی و دان چپتای از کنیا می‌رود. در این وزن ۲۲ نفر حضور دارند. اسنایدر آمریکایی در گروه گلیج قرار دارد و تا نیمه نهایی با او برخورد نمی‌کند. عبدالرشید سعدالله‌یف روس نیز در بالای جدول حضور دارد.

در چهار وزن نخست ۲ طلا به ایران و روسیه و آمریکا هر کدام یک طلا کسب کردند. در چهار وزن دوم نیز ایران چهار فینالیست دارد و آمریکا و روسیه هر کدام با ۲ فینالیست در تعقیب تیم ملی کشتی آزاد ایران برای کسب عنوان قهرمانی جهان هستند.

در جدول تیمی در پایان روز نخست تیم آمریکا با ۷۵ امتیاز اول است، روسیه با ۶۳ امتیاز دوم و ایران با ۵۶ امتیاز سوم است.

بیشتر از ورزش