ملکه برای دفاع از شاهزاده اندرو میلیون‌ها پوند هزینه می‌کند

ویکتوریا رابرتز جِفری، شاهزاده اندرو را به سوء‌استفاده جنسی در ۱۷ سالگی متهم کرده است

بنا به گزارش‌ها، گروه حقوقی شاهزاده در بریتانیا، ملکه را در جریان پیشرفت پرونده قرار می‌دهد - BEN STANSALL / AFP

بر اساس گزارش‌ها، ملکه شخصا میلیون‌ها پوند به گروه دفاع از پرونده سوءاستفاده جنسی دوک یورک پرداخت خواهد کرد.

به گزارش دیلی تلگراف، ملکه درست پس از مصاحبه جنجالی پسرش با شبکه تلویزیونی نیوزنایت با پرداخت هزینه به گروه وکلای مدافع پسرش موافقت کرد. شاهزاده اندرو در آن مصاحبه در مورد رابطه دوستانه‌اش با جفری اپستاین، سرمایه‌دار بی‌آبرو، صحبت کرده بود.

شاهزاده اندرو در پرونده‌‌ای که ویکتوریا رابرتز جِفری، قربانی اپستاین، در نیویورک علیه او باز کرده است از خود دفاع می‌کند. ویکتوریا، شاهزاده اندرو را به سوء‌استفاده جنسی در ۱۷ سالگی و در خانه گیلین مکس‌ول از افراد سرشناس لندن متهم کرده است.

شاهزاده اندرو پی‌درپی این اتهامات را رد کرده است.

ویکتوریا رابرتز جِفری به تازگی بر تعداد اعضای گروه حقوقی خود در آمریکا افزوده است و ملیسا لرنر را برای همکاری با اندرو برِتلر، وکیل مدافع اصلی پرونده، استخدام کرده است. ظاهرا این پرونده بسیار پرهزینه است و گفته می‌شود آقای برتلر ساعتی حدود ۲ هزار دلار دستمزد می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده اندرو باید هزینه‌های گروه حقوقی‌اش در بریتانیا، به سرپرستی گری بلاکسام، وکیل مدافع جنایی، را نیز بدهد.

براساس گزارش تلگراف، ملکه مشغول جمع‌آوری هزینه این نبرد طولانی در دادگاه است و قصد دارد از درآمد خود از املاک دوک لنکستر برای این کار استفاده کند. سال گذشته درآمد این املاک ۱.۵ میلیون پوند (حدود ۲ میلیون دلار) افزایش یافت و مجموع درآمد سالانه ملکه از آن به بیش از ۲۳ میلیون پوند (حدود ۳۱ میلیون دلار) رسید.

بنا به گزارش‌ها، گروه حقوقی شاهزاده در بریتانیا ملکه را در جریان پیشرفت پرونده قرار می‌دهد.

کاخ باکینگهام از اظهارنظر در باره این گزارش خودداری کرده است.

منابع درآمد شاهزاده اندرو مشخص نیست. دیوید مک‌کلور، کارشناس امور مالی دربار در این باره گفت: «منابع مالی شاهزاده اندرو مانند سوزن در انبار کاه معلوم نیست. یک نمونه‌اش این است که هیچ‌کس نمی‌داند چطور توانست در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۳ میلیون پوند (۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار) برای خرید کلبه اسکی مجللی در وربیِر وام بگیرد. زندگی مرفهی دارد، اما این پول از کجا می‌آید؟ منبع درآمدش معلوم نیست.»

آخرین خبر در باره این پرونده این است که وکلای شاهزاده اندرو قراردادی را پیدا کرده‌اند که ویرجینیا رابرتز جفری در سال ۲۰۰۹ برای حل و فصل دعوای حقوقی خود علیه اپستاین امضا کرده است. وکلای مدافع معتقدند مفاد این قرارداد «هرگونه مسئولیتی»‌ را از شاهزاده سلب می‌کند.

البته به گزارش دیلی مِیل، وکلای خانم رابرتز جفری از یک قاضی خواسته‌اند اجازه دهد به این قرارداد دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب، آشکارا ضربه‌ای به گروه وکلای مدافع شاهزاده وارد کرده‌اند. این نشان می‌دهد به اعتقاد آن‌ها این مسئله اثر کمی بر روند پرونده خواهد داشت.

© The Independent

بیشتر از زندگی