ادعای رئیس قوه قضائیه درباره ترمیم اعتماد مردم به نظام

به نظر می‌رسد که اظهارات امروز محسنی اژه‌ای برای جلب رضایت رهبر جمهوری اسلامی ایران بیان شده است

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان قزوین گفت که امروز اعتماد مردم به نظام و انقلاب ترمیم شده است و باید برای تقویت و تعالی این سرمایه مهم اجتماعی تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: «دشمن خیلی تلاش و فضاسازی کرد و عملیات روانی به راه انداخت تا اعتماد مردم را مخدوش کند که خوشبختانه با اقدام‌های صورت گرفته، این اعتماد مقداری ترمیم شده است.»

وی در مورد «اقدام‌های صورت گرفته» توضیح بیشتری نداد.

رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در حالی از ترمیم اعتماد و موفقیت در حل مشکلات سخن می‌گوید که کارگران و معلمان ایرانی مدت‌ها است در اعتراض به وضعیت معیشتی خود دست به اعتصاب و تجمع می‌زنند و شماری از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، پیش‌تر، در دیدار با هیئت وزیران دولت ابراهیم رئیسی در تاریخ ۶ شهریور، به این موضوع اذعان کرد که اعتماد مردم ایران به حکومت کاهش یافته است. او بر لزوم «ترمیم و احیای» این اعتماد تاکید کرده بود.

با توجه به اینکه در وضعیت ایران تغییری به‌وجود نیامده است، به نظر می‌رسد که اظهارات امروز محسنی اژه‌ای برای جلب رضایت رهبر جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.