کاربران افغان: طالبان الله‌گل مجاهد را دستگیر کردند و با خود بردند

الله‌‌گل مجاهد: خبر دستگیری من دروغ و عکس منتشر شده جعلی است

شماری از کاربران افغان شبکه‌های مجازی صبح پنجشنبه، ۸ مهر، تصویری از الله‌گل مجاهد، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان و فرمانده حزب اسلامی و مدافع طالبان، را در صفحات اجتماعی دست‌به‌دست می‌کردند که نشان می‌داد طالبان به او (مجاهد) دستبند زده و عقب ماشینی نشانده‌اند تا با خود ببرند.

کاربران افغان ضمن بازنشر عکس الله‌گل مجاهد، سرنوشت سایر حامیان طالبان را بدتر از او دانستند و نوشتند که طالبان به هیچ‌کس جز طالبی که سال‌ها همراه آنان علیه دولت افغانستان جنگیده است، رحم نمی‌کنند. شماری دیگری از کاربران هم نوشتند که صدها تن دیگر مانند آقای مجاهد وجود دارند که سال‌ها به مردم ستم کرده‌اند و امروز باید پاسخ دهند که چرا و چگونه میلیون‌ها دلار به دست آورده‌اند.

الله‌گل مجاهد، پیش از ساقط شدن دولت افغانستان به دست طالبان، نماینده مردم کابل در مجلس نمایندگان این کشور بود. او در تمام سخنان خود در مجلس یا رسانه‌های افغانستان، مستقیم یا غیرمستقیم از طالبان حمایت و دفاع می‌کرد و طالبان را فرزندان راستین افغانستان می‌نامید و تاکید می‌کرد که آنان روزی ‌آمریکا را شکست خواهند داد و پیروز می‌شوند. او در روزهای پایانی سقوط دولت اشرف غنی، رسما حمایت خود از طالبان را اعلام کرد.

مجاهد روز چهارشنبه، در حمایت از طالبان گردهمایی بزرگی در ده‌سبز کابل به راه انداخت و آنجا گفت: «من در مقایسه با دولت پیشین، برای امارت اسلامی احترام ویژه و بیشتری قائلم و رفتار طالبان با من بسیار محترمانه است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان طالبان در کابل هنوز در مورد دستگیری الله‌گل مجاهد اظهارنظر نکرده‌اند اما خود مجاهد خبر بازداشتش را دروغ و عکس منتشر شده را جعلی خوانده و در فیس‌بوک نوشته است: «خبرهایی که شماری از کاربران فیس‌بوک منتشر کردند که گویا امارت اسلامی مرا دستگیر کرده، دروغ و عکس منتشره دستکاری شده است. من دوشادوش طالبان و در هماهنگی مشترک با آنان برای خدمت به مردم خود تلاش می‌کنم.»

نیروهای نظامی آمریکا الله‌گل مجاهد را پیش از اینکه وکیل مجلس شود، در منطقه ده‌سبز کابل (زادگاهش) دستگیر و به زندان بگرام منتقل کردند اما او با میانجیگری بزرگان منطقه ده‌سبز و در پی راهپیمایی بزرگی در کابل، از بند رها شد و فعالیت‌ سیاسی‌ خود را از سر گرفت. او در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان از عبدالله عبدالله حمایت کرد و تا روز آخر پشت او ایستاد.

الله‌گل مجاهد که همواره از خدمت به مردم افغانستان دم زده است، بارها از سوی دولت پیشین افغانستان و شماری از مخالفانش به زورگویی و قانون‌شکنی متهم شده اما تا امروز هیچ‌یک از این اتهام‌ها را نپذیرفته و آن‌ها را توطئه دشمنانش خوانده است.

باید یادآور شویم اگرچه طالبان در مورد الله‌گل مجاهد چیزی نگفته‌اند، پس از رسیدن به قدرت شماری زیادی از سیاست‌مداران ۲۰ سال گذشته افغانستان را به بهانه‌های مختلف دستگیر کرده و با خود برده‌ و حتی شماری از آنان را تیرباران کرده‌اند.