عربستان سعودی؛ موفق در احیای پلنگ عربی

شمار این گونه، در نتیجه نابودی زیستگاه‌ها و شکار غیرقانونی رو به کاهش بود

طبق برآوردها اکنون کمتر از ۲۰۰ قلاده پلنگ عربی، در طبیعت زندگی می‌کند - catmospherenow twitter

عربستان سعودی اولین تصاویر توله پلنگ عربی جدیدش را منتشر کرد، این پلنگ ماده در چارچوب برنامه پرورش در محیط‌های حفاظت‌شده در آوریل سال جاری در طائف در جنوب این کشور به دنیا آمد.

این شانزدهمین توله‌ای است که در مرکز پرورش پلنگ عربی به دنیا آمده است، و تولدش موفقیت مهم و نقطه عطفی در تلاش‌های این کشور در راستای حفظ منابع طبیعی بود.

پلنگ عربی پیش‌تر در سراسر شبه‌جزیره عرب پراکنده بود اما شمار آن‌ها در نتیجه آمیزه‌ای از نابودی زیستگاه‌ها و شکار غیرقانونی رو به کاهش بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق برآوردها اکنون کمتر از ۲۰۰ قلاده از این جانور در طبیعت زندگی می‌کند، و اتحادیه بین‌المللی حفاظت طبیعت (IUCN)، مرجع حیات وحش جهان، آن را در گروه گونه‌های در معرض انقراض طبقه‌بندی کرده است.

کمیسیون سلطنتی العلا (RCU) مشغول کار روی چند طرح ابتکاری حفاظت از منابع طبیعی عربستان سعودی است تا امنیت آینده این گربه‌های بزرگ را تضمین کند.

این نهاد در حال حاضر بر برنامه پرورش و زادآوری بسیار موفق در طائف نظارت دارد، و همچنین برنامه‌ای جدید و به‌روز در العلا در شمال غرب این کشور در دست انجام دارد.

کمیسیون سلطنتی العلا هم‌زمان روی احیای زیستگاه‌هایی کار می‌کند که زمانی محل زیست پلنگ عرب و شکارهایش بود، به این امید که روزی دوباره این جانوران به حیات وحش بازگردند.  

ایندیپندنت شریک رسانه‌ای نشست ویژه طرح ابتکاری سبز سعودی در ماه اکتبر است. برای اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت کمیسیون سلطنتی العلا این‌جا کلیک کنید.

© The Independent

بیشتر از جهان