«ایو سن لوران» دیگر از خز حیوانات استفاده نخواهد کرد

الکساندر مک کویین و بالنسیاگا در اوایل سال جاری استفاده از خز را متوقف کردند

 معترضان از این خانه مد خواستند جلوی «مجلل جلوه دادن خز» را در نمایش‌ لباسش بگیرد-ALAIN JOCARD / AFP

ایو سن لوران تا سال ۲۰۲۲ استفاده از خز حیوانات را متوقف خواهد کرد. مدیرعامل گروه کرینگ می‌گوید: «ما این کار را از روی اعتقاد، به خاطر اخلاق و مدرنیته انجام می‌دهیم.»

خانه مد فرانسوی ایو سن لوران و نشان تجاری ایتالیایی پوشاک مردانه بِریونی اعلام کرده‌اند که دیگر از خز حیوانات در محصولات خود استفاده نخواهند کرد.

این اعلامیه به این معنی است که گروه کرینگ، به‌زودی کاملاً عاری از خز خواهد شد.

گروه کرینگ برای برخی از بزرگ‌ترین نشان‌های تجاری گران‌قیمت و سطح بالای مد جهان از جمله بوتگا ونتا، بالنسیاگا و الکساندر مک‌کویین در حکم خانه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تغییر قرار است سال آینده اعمال شود و هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌های این گروه در مجموعه پاییز ۲۰۲۲ خود از خز استفاده نخواهند کرد.

این اقدام پس‌ از آن صورت گرفت که الکساندر مک کویین و بالنسیاگا در اوایل سال جاری استفاده از خز را متوقف کردند. نام‌های بزرگ دیگر مانند گوچی و بوتگا ونتا، به ترتیب در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ استفاده از خز حیوانات را متوقف کردند.

فرانسوا هنری پینو، رئیس و مدیرعامل شرکت کرینگ، با اعلام این خبر گفت: «کنار گذاشتن کامل استفاده از خز، کار درستی است. ما این کار را از روی اعتقاد، به خاطر اخلاق و مدرنیته انجام می‌دهیم.»

در سال‌های اخیر از سوی افکار عمومی و گروه‌های حفاظت از حیوانات بر روی صنعت پوشاک سطح بالا برای استفاده از خز و بی‌تفاوتی نسبت به آزار و شکنجه حیوانات در مزارع پرورش خز فشار بسیار زیادی واردشده است.

 خانه مد فرانسوی ایو سن لوران در ۲۰۱۷ نیز شاهد اعتراض فعالین حقوق حیوانات و زنان در رابطه به کارزار تبلیغاتی خود بود که تصویری از یک زن دراز کشیده با کت خز و جوراب‌شلواری را نشان می‌داد.

این «تصویر تحقیرآمیز از زن» باعث خشم رسانه‌های اجتماعی شد. بهار امسال نیز معترضان در جلوی فروشگاه ایو سن لوران جمع شدند تا از این خانه مد بخواهند جلوی «مجلل جلوه دادن خز» را در نمایش‌های لباسش بگیرد.

برآیند فشارها باعث شد تا سرانجام آن‌ها هم به جمع تجارت‌هایی که دیگر از خز استفاده نمی‌کنند بپیوندند.

این خبر با استقبال «انجمن بین‌المللی بشردوستانه» روبرو شد که اعلام کرده است این تصمیم نمایانگر «آغاز دورانی جدید در رابطه با آنچه لوکس و مجلل تلقی می‌شود» است.

مزارع پرورش خز در انگلستان و ولز در سال ۲۰۰۰ ممنوع شده بود، تجارت خز کایوتی، روباه و راکون هنوز قانونی است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by KERING (@kering_official)

انجمن بشردوستانه کارزاری را به راه انداخته که از دولت انگلیس می‌خواهد ممنوعیت خرید و فروش را در رابطه با پوست تمام حیواناتی که به خاطر خزشان کشته می‌شوند، وضع کند. این کارزار تاکنون بیش از یک‌میلیون امضا دریافت کرده است.

این درخواست با مخالفت شدید انجمن تجارت خز بریتانیا مواجه شده که معتقد است ممنوعیت خریدوفروش خز باعث افزایش میزان خزی که از منابع غیرقانونی به دست می‌آید خواهد شد و با تحریک تجارت در بازار سیاه به استانداردهای رفاه حیوانات بیشتر آسیب خواهد رسید.

سالانه میلیون‌ها حیوان در سراسر جهان برای استفاده از خز، پر، پوست یا استخوانشان برای مصارف زینتی و زیبایی و استفاده در محصولات گران‌قیمت کشته می‌شوند.

بیشتر از مُد و زیبایی