واقعیت موجود باشگاه یونایتد؛ موهبت یا مصیبت؟

منچستر یونایتد نمی‌تواند برابر آلکمار، آستانه و پارتیزان خطا کند

GLYN KIRK / AFP

لیگ اروپا برای منچستریونایتد قرعه‌ای را به ارمغان آورده است که می‌تواند کار این تیم را آسان کند یا باعث اخراج اوله گونر سولشیر شود.

اگر این قضیه اندکی پرماجرا به نظر می‌رسد، بهتر است تصور کنید یوناتید در چه وضعیتی قرار دارد. از آن شب ناآرام در پاریس در تاریخ شش مارس تاکنون، تیم سولشیر تنها سه مسابقه پرچالش را برده است و از نه بازی گذشته، تنها از یکی برنده بیرون آمده است.

یونایتد یک باشگاه مشهور در کلاس جهانی است که اخیرا، به استثنای نیمه دوم بازی در مقابل چلسی در هفته آغاز بازی‌ها، ضعیف ظاهر شده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، دیگر نمی‌توان به عملکرد سولشیر خوشبین بود. 

مسئله اینجاست که تیم مشهور یونایتد که در لیگ برتر انگلیس بسیار ضعیف عمل کرده است، اکنون باید در لیگ اروپا توان خود را نشان دهد. آن‌ها تقریبا چیزی برای به‌دست آوردن ندارند. اگر آن‌گونه که انتظار می‌رود، پارتیزان بلگراد و آزد الکمار را شکست دهند در زمین بازی شبیه یک ضعیف‌کش خواهند بود و اگر شکست بخورند، حسابی تحقیر خواهند شد. 

بهترین چیزی که سولشیر می‌توانست آرزو کند، یک برنامه کاری ساده بود. بنابراین بیرون آمدن آستانه از ظرف قرعه ممکن است حسابی او را عصبانی کرده باشد چراکه تیمش باید ۶۰۰۰ مایل تا پایتخت قزاقستان پرواز کند. تیم آستانه که قهرمان لیگ برتر قزاقستان شده است، با هفت گل مهاجم کروات، مارین توماسوف، در مرحله مقدماتی لیگ اروپا بیشترین امتیاز را به دست آورده است اما این تیم در تاریخ فوتبال اروپا اصلا مطرح نبوده است. 

سفر به بلگراد در مقایسه با آستانه برای یوناتید آسانتر است، اما پارتیزان قاعدتا باید رقیب سرسخت‌تری باشد. یکی از بازیکنان این تیم زوران توشیچ است که برای هواداران یونایتد نامی آشناست، چرا که او مدتی به عنوان هافبک برای یونایتد بازی کرده است.

دست‌کم  تیم الکمار همین نزدیکی است و یونایتد ناچار نیست برای مسابقه مسیری طولانی را طی کند. اگرچه، به خاطر سقوط یک «استند» زیر فشار وزن «پنل»‌های خورشیدی، ورزشگاه آفاس ناامن شده است و هنوز کاملا مشخص نیست که بازی کجا برگزار خواهد شد. صرف نظر از این رویداد، الکمار در مسابقات لیگ برتر هلند شروع خوبی داشته است و با مدیریت سرمربی جدید خود، ارنی سلوت، سه بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته است و هیچ گلی از دیوار دفاعی رون ولار رد نشده است. 

بدون شک به اندازه کافی خطرات بالقوه برای یونایتد وجود دارد، اما اگر آن‌ها بتوانند این خطرات را پشت سر بگذارند، لیگ اروپا می‌تواند فرصت خوبی باشد تا اعتماد به‌نفس به بازیکنان این تیم بازگردد و تجربه ارزشمندی برای استعدادهای نوظهور مانند میسن گرین‌وود، فراهم شود. واقعیت موجود این است که آن‌ها باید مرحله گروهی را با موفقیت پشت سر بگذارند و این واقعیت، برای سولشیر هم موهبت است، هم مصیبت.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش