محاکمه مدیر سابق مدرسه در استرالیا به اتهام ۷۰ مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان

مالکا لیفر، شهروند دوتابعیتی اسرائیلی-استرالیایی، ماه ژانویه از اسرائیل به استرالیا مسترد شد

مالکا لیفر، هنگام ورود به دادگاه اورشلیم برای رسیدگی به پرونده استردادش به استرالیا (فوریه ۲۰۱۸) - AHMAD GHARABLI / AFP

دادگاهی در ملبورن استرالیا ضمن تایید کافی بودن شواهد پرونده مالکا لیفر، مدیر سابق یک مدرسه ارتدکس افراطی یهودی در این کشور، از برگزاری محاکمه او به اتهام ۷۰مورد سوء‌استفاده جنسی از کودکان، در ۲۱ اکتبر (۲۹ مهرماه) خبر داد. 

مالکا لیفر، شهروند دوتابعیتی اسرائیلی-استرالیایی که ماه ژانویه ۲۰۲۱ پس از شش سال جدال قضایی بالاخره از اسرائیل به استرالیا مسترد شد، می‌گوید بی‌گناه است و ده‌ها اتهام خود مبنی‌بر تجاوز، تعرض و سوءاستفاده جنسی را  رد می‌کند. 

اتهام‌های مطرح‌شده علیه لیفر به سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میلادی، زمانی که او مدرس علوم دینی و مدیر یک مدرسه یهودی به‌نام «آداس اسرائیل» در ملبورن بوده است، بازمی‌گردد.    

سخنگوی دادگاه ملبورن روز پنجشنبه، اول مهرماه، از تصمیم قاضی مبنی‌بر وجود شواهد کافی برای محاکمه لیفر و برنامه‌ریزی برگزاری آن در ۲۱ اکتبر خبر داد. به گفته او، خانم لیفر بار دیگر خود را بی‌گناه اعلام کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه ملی تلویزیونی ای‌بی‌سی در استرالیا، در پرونده مالکا لیفر، در اصل ۷۴ مورد اتهام مطرح شده بود، اما چهار مورد از آن‌ها به‌‌دلیل ارتکاب در کشور اسرائیل، روز پنجشنبه کنار گذاشته شد.  

سه خواهر به نام‌های الی ساپر، داسی ارلیک، نیکول مِیِر، نخستین کسانی بودند که به‌طور علنی لیفر را به آزار و سوءاستفاده جنسی در دوران تحصیلشان در مدرسه «آداس اسرائیل» ملبورن محکوم کردند. 

مالکا لیفر ۵۵ ساله که در اسرائیل متولد شده است، در سال ۲۰۰۸ پس از طرح اتهام‌ها در دادگاه استرالیا علیه او، به اسرائیل گریخت و با خانواده‌اش در یکی از شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری رود اردن ساکن شد. 

از سال ۲۰۱۴ میلادی وکلای لیفر در دادگاه اسرائیل علیه درخواست استرالیا برای استرداد او مبارزه مر‌کردند. پس از شش سال مشاجره حقوقی، دیوان عالی اسرائیل درنهایت با رد درخواست فرجام وکلا، اعلام کرد که لیفر از سلامت روانی برای محاکمه‌شدن برخوردار است. بالاخره این متهم در اواخر ژانویه سال جاری به استرالیا مسترد شد. 

طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده لیفر در دادگاه اسرائیل و تاخیرهای مکرر در استرداد او، انتقاد مقام‌های استرالیایی و همچنین رهبران یهودیان آن کشور را برانگیخته و موجب تنش‌هایی میان دو کشور شده بود.

بیشتر از جهان