شهروز سخنوری، معروف به الکس، به اعدام محکوم شد

شهروز سخنوری متهم به قاچاق زنان ایرانی با هدف بهره‌کشی جنسی از آنان است

شهروز سخنوری سال گذشته با همکاری اینترپل در مالزی دستگیر و به ایران مسترد شد- عکس از وبسایت تابناک

سایت مشرق، از رسانه‌های نزدیک به جناح حاکم بر قوه قضاییه خبر داده است که شهروز سخنوری، معروف به الکس، به اتهام سرکردگی یک شبکه قاچاق زنان با هدف بهره‌کشی جنسی به اعدام محکوم شده است.

به گزارش این سایت، رای بدوی در خصوص اعضای پرونده موسوم به «الکس» که دست به قاچاق بین المللی انسان می‌زدند صادر شده و بر اساس رای دادگاه، متهم ردیف اول و دوم پرونده به اعدام محکوم شده‌اند.

سایت مشرق در گزارش خود نوشته است: «شهروز سخنوری، ملقب به الکس سرکرده یک شبکه بین المللی تبهکاری معرفی شده است که به مدت سه سال، با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، با سازمان‌دهی باندهای فحشا اقدام به قاچاق انسان از ایران به خارج از کشور می‌کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اواخر اردیبهشت سال گذشته، از بازداشت شهروز سخنوری در مالزی با همکاری اینترپل و استرداد او به ایران خبر داد.

رسانه‌های ایران سال گذشته در معرفی شهروز سخنوری، نوشتند که او تا سال ۱۳۹۰ در آمریکا زندگی می‌کرده، اما بعد از این کشور اخراج شده و به دبی رفته است، اما به دلیل ارتکاب جرم و از جمله تجاوز به اعضای یک خانواده از این کشور نیز اخراج شده و پس از آن، به همراهی دو زن، اقدام به تشکیل گروه اسکورت دختران ایرانی کرد و برای اداره این شبکه به مالزی رفت.

بر اساس رای دادگاه، ۵ نفر دیگر از اعضای این پرونده نیز به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

رای دادگاه بدوی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.