امیرعبداللهیان در نشست بغداد در نیویورک با حضور عربستان سعودی شرکت کرد

نمایندگان تهران و ریاض در ماه‌های اخیر در بغداد و با میانجی‌گری عراق، برای حل اختلافات مذاکره کرده‌اند

عکس از تارنمای وزارت خارجه ایران

روز چهارشنبه وزارت امور خارجه ایران در گزارشی اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در نشست چندجانبه بغداد به ریاست وزیر خارجه عراق، با همتای عربستانی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، این دیدار در حاشیه مجمع عمومی و با حضور وزیران خارجه ایران، عربستان سعودی، اردن، ترکیه، کویت، مصر، قطر، فرانسه، مسئول سیاست خارجی اروپا، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایران و عربستان سعودی در سال‌های اخیر بر سر برخی مسایل عمده، مانند جنگ در یمن و سوریه، اختلاف داشته‌اند و روابط این دو قدرت بزرگ منطقه‌ای رو به تنش گذاشته است. نمایندگان تهران و ریاض در ماه‌های اخیر در بغداد و با میانجی‌گری دولت عراق، برای حل و فصل اختلافات مذاکره کرده‌اند.

به گفته وزارت خارجه ایران، مهم‌ترین رئوس مطالب مطرح شده در نشست چندجانبه بغداد که در محل اقامت سفیر عراق در نیویورک برگزار شد، عبارتند از تمرکز بر دیپلماسی به عنوان تنها راه حل مشکلات و اختلافات، و هم‌گرایی برای حل مشکلات توسط دولت‌های منطقه بدون دخالت خارجی.

حسین امیرعبداللهیان در آن نشست گفت: «جمهوری اسلامی ایران برگزاری نشست بغداد را اقدام مهمی در حمایت از صلح و توسعه در منطقه می‌داند و امیدواریم این نشست بتواند فضای مناسبی را برای همکاری‌های منطقه‌ای، به ویژه در مناسبات اقتصادی فراهم کند.»