اذعان سنتکام به مرگ غیرنظامیان در حمله پهپادی شهریور ماه کابل

ژنرال فرانک مک‌‌کنزی تصمیم به انجام حمله پهپادی اخیر در پایتخت افغانستان را یک «اشتباه غم‌انگیز» دانست و معذرت‌خواهی کرد

ژنرال مک‌کنزی، فرمانده سنتکام- SAJJAD HUSSAIN / AFP

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه، سنتکام، که افغانستان به حوزه عملیاتی آن اضافه شده است، روز جمعه گفت در حمله پهپادی آمریکا در کابل ۱۰ غیرنظامی، از جمله کودکان، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال فرانک مک‌‌کنزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر واشینگتن، تصمیم به انجام حمله پهپادی اخیر در پایتخت افغانستان را یک «اشتباه غم‌انگیز» دانست و معذرت‌خواهی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی همچنین گفت که او اکنون اعتقاد دارد خودروی مشکوک احتمالا هدف قرار نگرفته است یا کسانی که جان خود را از دست داده‌اند پیکارجویان داعش یا تهدید مستقیم علیه نیروهای آمریکایی در فرودگاه کابل نبودند.

مقام‌های آمریکایی ۲۹ اوت (هفتم شهریور) اعلام کردند یک بمبگذار انتحاری را که با یک دستگاه خودرو مشکوک به سمت فرودگاه بین‌المللی کابل در حرکت بود، در عملیاتی با استفاده از پهپاد از پای در آورده‌اند.

با وجود برخی گزارش‌ها از کشته شدن غیرنظامیان در آن حمله، مقام‌های وزارت دفاع آمریکا از دقت حمله دفاع می‌کردند.

این حمله پهپادی حدود یک هفته پس از حمله انتحاری گروه «داعش خراسان» در نزدیکی فرودگاه کابل انجام شد. در حمله این گروه تروریستی، ده‌ها تن، از جمله سیزده تن از نیروهای نظامی آمریکایی، کشته شدند.