مایکروسافت: دیگر نیازی به رمز عبور ندارید

مایکروسافت می‌گوید استفاده از رمزهای عبور کاربران را در مقابل هکرها آسیب‌پذیرتر می‌کند

مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد به جای رمز عبور، از اثر انگشت و تشخیص چهره استفاده کنند- 

GERARD JULIEN / AFP

مایکروسافت به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از اثر انگشت، تشخیص چهره و دیگر برنامه‌های احراز هویت، دیگر نیازی به استفاده از رمزهای عبور نداشته باشند.

این شرکت می‌گوید که این اقدام، کاربران را از امنیت بیشتری برخوردار می کند زیرا گذرواژه یا رمز عبور می‌تواند هدف آسانی برای افرادی باشد که به دنبال هک کردن حساب دیگران هستند.

کاربران خدمات مایکروسافت از امروز قادر به حذف رمزهای عبور خود خواهند بود، هرچند این شرکت اعلام کرده است این امکان در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

در حال حاضر، کاربران باید رمزهای عبور را وارد کنند، اما در آینده نیز در صورت تمایل می‌توانند همچنان از رمزهای عبور استفاده کنند.

واسو جاکال ، نائب رئیس شرکت در زمینه امنیت و هویت، در پستی در همین باره نوشت: «رمزهای عبور ضعیف نقطه ورود اکثر حملات به حساب‌های شرکت و دیگر کاربران است.» مصرف کنندگان است.

به گفته او، «در هر ثانیه ۵۷۹ حمله به رمزهای عبور انجام می‌گیرد، یعنی چیزی حدود ۱۸میلیارد حمله در سال.»

خانم جاکال افزود: «رمزهای عبور سنتی به دلایلی مانند طبیعت انسان آسیب‌پذیر هستند. مردم رمزهای عبوری را انتخاب می‌کنند که به راحتی به خاطر بسپارند ، بنابراین حدس زدن آنها برای هکرها آسان‌تر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: «کسانی که به دنبال دسترسی مخرب به حساب‌ها هستند، می‌توانند از ابزارهایی استفاده کنند که ترکیبی از گذرواژه های مختلف را خیلی سریع امتحان می‌کنند. آنها همچنین از تاکتیک‌هایی مانند کلاه‌برداری از طریق ایمیل استفاده می کنند تا کاربران به اشتباه اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار دهند.»

حذف رمزهای عبور برای مشتریان تجاری مایکروسافت، و برای آزمایش قبل از ارائه به عموم کاربران انجام گرفت.

جوی چیک، معاون هویت شرکت مایکروسافت، در پست دیگری گفت که تیم هویت این شرکت روی «پایان دادن به عصر رمز عبور برای سازمان‌ها» کار می‌کند.

مایکروسافت در گزارشی اعلام کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰، شمار کاربرانی که از Windows Hello، برنامه بیومتریک لاگ این و ورود به سیستم، استفاده کرده‌اند، از ۶۹.۴ به ۸۴.۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر از تکنولوژی