تاکید امارات و فرانسه بر مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و امانوئل مکرون در کاخ فونتن‌بلو در نزدیکی پاریس دیدار کردند

ولیعهد ابوظبی و مکرون به‌دنبال بازدید از کاخ فونتن‌بلو، درباره مشارکت راهبردی و همکاری‌ دوجانبه گفت‌وگو کردند- STEFANO RELLANDINI / AFP

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی و و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات متحده عربی، با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، ضمن گفت‌وگو در زمینه تقویت مشارکت‌های دوجانبه، بر همکاری دو کشور برای مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، ولیعهد ابوظبی و هیئت همراهش روز چهارشنبه، ۲۴ شهریورماه، در کاخ فونتن‌بلو در نزدیکی پاریس، پایتخت فرانسه، با امانوئل مکرون دیدار و درباره روابط دوستانه، مشارکت راهبردی میان دو کشور، فرصت‌های پیش رو برای گسترش روابط و همچنین چند موضوع مورد توجه دوجانبه گفت‌وگو کردند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد: «هر دو طرف تاکید کردند که برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیتی و دفاعی مصمم‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان و امانوئل مکرون به‌دنبال بازدید از بخش‌های مختلف کاخ فونتن‌بلو و صرف نهار کاری در این عمارت، درباره همکاری در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، اقتصاد و فرهنگ و همچنین سایر بخش‌های حیاتی برای پیشبرد توسعه پایدار در هر دو کشور بحث و تبادل نظر کردند. موضوع همه‌گیری کووید-۱۹ و تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش پیامدهای بشردوستانه و اقتصادی آن و بازگشت به وضعیت عادی، همچنین چندین موضوع منطقه‌ای و جهانی مورد توجه دو طرف، به‌ویژه وضعیت فعلی افغانستان، نیز در این ملاقات مورد بررسی قرار گرفت. امانوئل مکرون در این دیدار از حمایت‌های امارات متحده عربی در تخلیه اتباع خارجی از کشور افغانستان تقدیر کرد و دو طرف بر اهمیت دستیابی به امنیت، صلح و ثبات در منطقه ازطریق دیپلماتیک و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.  

یکی از بخش‌های کاخ فونتن‌بلو که در این دیدار شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان و امانوئل مکرون از آن بازدید کردند، سالن «تئاتر سلطنتی» این عمارت بود، که به‌تازگی به «تئاتر خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان» تغییر نام داده شده، زیرا هزینه نگهداری و مرمت آن را امارات متحده عربی پرداخته است. 

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان درمورد این دیدار در حساب توییتر خود نوشت: «از ملاقات امروز با رئیس جمهوری، امانوئل مکرون، در پاریس خوشحال شدم. ما در مورد علاقه مشترک خود به تعمیق پیوندهای راهبردی قدرتمند و دیرینه بین امارات متحده عربی و فرانسه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردیم.»  

امانوئل مکرون نیز با به اشتراک‌گذاشتن توییت ولیعهد ابوظبی، نوشت: «امارات متحده عربی و فرانسه با کمک به یکدیگر برای تخلیه افراد در معرض خطر از کابل، اقدام در راستای ارتقای گفت‌وگو و سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ، با یکدیگر همکاری می‌کنند تا خاورمیانه را به منطقه صلح و همکاری تبدیل کنند. محمد بن‌زاید عزیز، بیایید به این روند ادامه دهیم.» 

شیخ محمد بن‌زاید آل‌نهیان در ادامه سفرهای تور اروپایی خود، روز پنجشنبه، ۲۵ شهریورماه، از فرانسه به بریتانیا می‌رود.

بیشتر از