ازدحام پشه‌ها، بحران جدید در کمین آمریکا

ایالات متحده شاهد «تولیدمثل میلیاردها پشه» خواهد بود

نگرانی‌هایی هم درباره افزایش بروز بیماری‌های حاصل از نیش پشه ایجاد شده است- Jon Cherry/Getty Images/AFP

یک کارشناس متخصص هشدار داد به دلیل وضعیتی که از ترکیب وقوع توفان‌ها با گرمای سوزان هوا ایجاد شده است، بخش‌هایی از ایالات متحده ممکن است شاهد افزایش شدید پشه‌ها در تابستان جاری باشند.

روز دوشنبه، ۱۳ سپتامبر، مایکل راوپ، حشره‌شناس و استاد برجسته دانشگاه مریلند، در برنامه صبحگاهی شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت که ایالات متحده در این تابستان شاهد «تولیدمثل میلیاردها پشه» خواهد بود.

پشه‌ها در هوای گرم و آب راکد تولیدمثل می‌کنند.

آقای راوپ گفت: «وقتی دمای هوا به حدود ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد و آب‌های راکد داریم، شاهد تولیدمثل میلیاردها پشه خواهیم بود. در نتیجه موارد متعددی هم از نیش خوردن رخ خواهد داد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای راوپ توضیح داد که بارش بی‌وقفه و دو توفان، توفان هنری در اوت و توفان آیدا در سپتامبر، که در چند ایالت آمریکا رخ داد، مقادیر زیادی آب در زمین آن نواحی جمع کرده است. همچنین، انتظار می‌رود که دمای هوا هم افزایش یابد و آن نیز به‌نوبه خود منجر به ایجاد شرایط ایده‌آل برای تولیدمثل و حیات این حشره شود.

آقای راوپ گفت: «همین الان در حیاط خانه‌ام تعداد زیادی پشه کولکس هستند که هر وقت به حیاط می‌روم مرا نیش می‌زنند. پس اکنون زمان آن نیست که سپر خود را پایین بیاوریم. پشه‌ها اینجا هستند.»

پیش‌تر، تارنمای PestWorld.org، تارنمای رسمی آموزش مراجعان انجمن ملی مدیریت آفات، نیز پیش‌بینی‌های مشابهی کرده بود و هشدار داده بود که در مناطق شمال شرقی ایالات متحده، خطر حضور انبوه و بیش از حد معمول پشه‌ها در سال ۲۰۲۱ در پیش است.

نگرانی‌هایی هم درباره افزایش بروز بیماری‌های حاصل از نیش پشه ایجاد شده است؛ از جمله ویروس نیل غربی که میانگین سالانه، جان  ۱۳۰ نفر را  در ایالات متحده می‌گیرد.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، آقای راوپ گفت که استفاده از حشره‌کش‌های حاوی دیت برای محافظت شخصی مقابل پشه‌ها «استاندارد طلایی» است. او افزود که راه‌های دیگر، شامل خریدن لباس‌هایی است که از قبل به پرمترین آغشته‌اند، و نیز استفاده از اسپری ضد پشه و کنه.

© The Independent

بیشتر از جهان