رابطه‌هایی که سر واکسن کرونا شکراب شد

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، ۱۴ درصد آمریکایی‌ها با دوستان واکسن‌گریزشان قطع رابطه کرده‌اند

افراد واکسینه‌شده معتقدند کسانی که واکسن نزده‌اند می‌توانند آن‌ها و سایرین را در معرض خطر قرار دهند‌ـ ANA PASKOVA /AFP

اکنون دیگر وضعیت واکسیناسیون نه تنها مشخص می‌کند کجا می‌توانید کار کنید و به کجا مسافرت کنید، بلکه ممکن است تعداد دوستانتان را نیز تعیین کند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، در آمریکا از هر هفت نفر، یک نفر بر اساس اینکه دوستش واکسن کرونا زده یا نه، به رابطه دوستی‌اش پایان داده است. 

بنا بر نتایج نظرسنجی ماه سپتامبر وان‌پل (OnePoll) از ۱۰۰۰ نفر، ۱۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند علت رها کردن دوستانشان این بوده است که آن‌ها قصد نداشتند واکسن بزنند.

اکثر افراد واکسینه‌شده شرکت‌کننده در این نظرسنجی دوستان سابقشان را «واکسن‌گریز تمام‌عیار» می‌دانند. در میان افراد واکسینه‌شده، برخی معتقدند کسانی که واکسن نزده‌اند می‌توانند آن‌ها و سایرین را در معرض خطر قرار دهند.

در این نظرسنجی، دلایلی که برای واکسن نزدن نقل شده است از بی‌اثری تا نگرانی از عوارض جانبی را در‌برمی‌گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۶۰ درصد مصاحبه‌شوندگان واکسینه‌شده‌ از انتخاب اینکه واکسن کووید بزنند «بسیار مطمئن‌» بوده‌اند، در حالی که فقط ۳۳ درصد از تصمیم به واکسن نزدن «بسیار مطمئن‌» بوده‌اند.

وقتی از آن‌ها سوال شد اطلاعاتشان در مورد واکسن‌های کووید‌ـ‌۱۹ را از کجا می‌گیرند، بیشتر آن‌ها، ۴۵ درصد، به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کردند، در حالی که ۱۹ درصد سراغ رسانه‌های اجتماعی می‌رفتند تا در مورد  ویروس کرونا اطلاعات بگیرند.

جنیفر آنیستون، بازیگر و ستاره سریال دوستان (Friends)، در ماه اوت اعلام کرد که او نیز سر واکسن کووید دوستانی را از دست داده است، و از کسانی که تحت تاثیر «ترس و حرف‌های پوچ» قرار گرفته‌اند انتقاد کرد.

او به مجله این‌استایل (InStyle) گفت: «هنوز گروه بزرگی از مردم هستند که واکسن‌گریزند یا گوششان بدهکار نیست. واقعا جای خجالت دارد. هفته‌ای چند نفر را از دست داده‌ام چون واکسن نمی‌زدند یا لو نمی‌دانند [که واکسن زده‌اند یا نه]، و این مایه تاسف است.» به عقیده آنیستون، باید «تعهد حرفه‌ای و اخلاقی» داشته باشیم که وضعیت واکسیناسیون‌مان را افشا کنیم.

بر اساس نظرسنجی وان‌پل که ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) انجام شد، ۸۱ درصد دموکرات‌ها، ۶۴ درصد جمهوری‌خواهان و ۶۹ درصد شرکت‌کنندگان مستقل بدون گرایش حزبی واکسن زده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان