شکست استقلال از الهلال، حذف در مرحله یک هشتم

تیم الهلال عربستان سعودی راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد

بازیکنان استقلال از پس تیم الهلال برنیامدند - عکس از ایسنا

دیدار تیم‌های استقلال تهران و الهلال عربستان سعودی در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با شکست ۲ بر هیچ آبی‌پوشان به پایان رسید.

با این نتیجه، استقلال بار دیگر از گردونه بازی‌ها حذف شد، و الهلال به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

گل‌های بازی دوشنبه شب را که در دبی برگزار شد، گومیس در دقیقه ۳۹ و سالم الدوسری در دقیقه ۵۵ به ثمر رساندند.

به گزارش ایسنا، در نیمه اول، آبی‌پوشان پس از فشار الهلال توانستند از نیمه زمین خود بیرون بیایند و روی محوطه جریمه حریف فشار بیاورند.

در دقیقه ۱۵ سیاوش یزدانی روی یک ضربه ارسالی، با ضربه سر فرصت خطرناکی ایجاد کرد، اما ضربه او از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه ۲۴ بازی، وریا غفوری روی یک ارسال خطرناک از سمت راست محوطه جریمه الهلال، ارسلان مطهری را صاحب یک فرصت بسیار خوب کرد، ولی شوت مطهری با واکنش دروازه‌بان الهلال خنثی شد.

اما در دقیقه ۳۹ محمدحسین مرادمند روی یک اشتباه خطرناک، گومیس را صاحب موقعیت کرد و آن بازیکن با یک ضربه دقیق، دروازه استقلال را گشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم،  استقلالی‌ها باز هم روی اشتباهات فردی، به الهلال فرصتی خطرناک دادند، اما ضربه سالم الدوسری را حسین حسینی دفع کرد.

در دقیقه ۵۵، پاس موسی مارگا در فضایی خالی به سالم الدوسری رسید و او گل دوم الهلال را به ثمر رساند.

پس از گل دوم الهلال، این تیم عربستانی سعی در مدیریت بازی داشت و با گردش توپ در میانه میدان، در تلاش بود تا نتیجه بازی را به نفع خود حفظ کند.

در دقیقه ۷۰ ، آرمان رمضانی روی پاس امین قاسمی‌نژاد در محوطه جریمه با ضربه سر می‌توانست دروازه الهلال را باز کند، اما ضربه سر او را عبدالله المعیوف دفع کرد.

فشار استقلالی‌ها در دقایق پایانی بازی بیشتر شد و در دقیقه ۷۴، امیرحسین حسین‌زاده در محوطه جریمه باز هم بخت زدن گل داشت، که دروازه‌بان الهلال تیمش را نجات داد.

آبی‌پوشان با وجود فشار بی‌امانی که روی الهلال ایجاد کردند، اما در پایان ۹۰ دقیقه نتوانستند گل‌های خورده را جبران کنند و در نهایت این بازی با شکست ۲ بر هیچ شاگردان مجیدی به پایان رسید تا استقلال مثل فصل گذشته، در یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، عارف آقاسی (دقیقه ۷۹- متین کریم‌زاده)، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، وریا غفوری، آرش رضاوند، زبیر نیک‌نفس (دقیقه ۵۸- مهدی مهدی‌پور)، جعفر سلمانی (دقیقه ۶۲- بابک مرادی)، امیرحسین حسین‌زاده، ارسلان مطهری (دقیقه ۵۸- آرمان رمضانی) و سبحان خاقانی (دقیقه ۴۶- امین قاسمی‌نژاد).

ترکیب الهلال: عبدالله المعیوف، محمد البریک، یانگ هیون سو، علی هادی آل بلیهی، یاسر الشهرانی، ناصر الدوسری، سلمان الفرج (دقیقه ۸۲- الیامی)، ماتئوس پریرا، سالم الدوسری (دقیقه ۸۲- محمد جهفالی)، موسی مارگا، و بافتیمبی گومیس (دقیقه ۷۵- الشهری).

بیشتر از فوتبال