نیروی انتظامی، ممنوعیت موزیک ویدیوی گروه دزفولی «سل‌لا»

کلیپ منتشر شده، همه استاندارد‌های قانونی ایران را رعایت کرده و دلیل ممنوع شدن آن روشن نیست

فرمانده انتظامی دزفول از احضار و تشکیل پرونده برای مشارکت‌کنندگان در یک «موزیک‌ویدیو» که در «خانه صنیعی» دزفول ساخته شده است، خبر داد.

این موزیک‌ویدیو کاری از گروه «سل‌لا» است که سرپرستی آن را پیمان یوسفی، از مربیان موسیقی، به عهده دارد.

روح‌الله گراوندی، فرمانده انتظامی دزفول، گفت اعضای این گروه را «طی کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و احضار» کرده است.

به گزارش تارنمای رویداد۲۴،  او دزفول را «شهر دارالمومنین» خواند و گفت «اجازه نمی‌دهیم وجهه شهرستان و آبروی دزفول مخدوش شود.»

روشن نیست منظور گراوندی از «خدشه‌دار شدن آبروی دزفول» چه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گزارش، در پی تشدید فشار حکومت ایران بر فعالان موسیقی، همزمان با بازداشت تنظیم‌کنندگان قطعه موسیقی جدید ساسی مانکن در شیراز، زهرا عابدی، خواننده و نوازنده بوشهری، هم به دلیل ویدیوی جدیدش احضار و مجبور به عذرخواهی شد. عابدی در صفحه اینستاگرامش متنی منتشر کرده است و در آن، از انتشار ویدیویی با هدف «معرفی جاذبه‌های گردشگری» بوشهر، عذرخواهی کرده است. او همچنین به «پایبندی بر قوانین و احکام شرع» تاکید کرده است و تعهد داده است که دیگر چنین اقدامی را تکرار نکند.

اما درباره «گروه سل‌لا» در دزفول، در ظاهر هیچ جرمی رخ نداده است و کلیپ منتشر شده، همه استاندارد‌های قانونی کشور را رعایت کرده است، به صورتی که صد‌ها سایت خبری، کلیپ این گروه را به طور کامل منتشر کرده‌اند. در هر دو مورد، این ممنوعیت و احضار، به شهرت این خواننده‌ها و گروه‌های محلی و بیشتر دیده شدن آنها کمک کرده است.

امام‌جمعه دزفول هم  آن کلیپ ویدیویی را «محصول دولت غرب‌گرای قبلی» خواند و گفت: «بنده در مورد پخش کلیپ اجرای موسیقی مختلط در اولین فرصت از نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی خواستم موضوع را پیگیری کنند.»

امام جمعه دزفول پیش‌تر هم با ساخت مقبره عبید زاکانی در دزفول مخالفت کرده بود.

بیشتر از فرهنگ و هنر