فرمانده ارشد مقاومت پنجشیر در جنگ با طالبان کشته شد

 ژنرال عبدالودود خواهر زاده احمدشاه مسعود رهبر درگذشته ائتلاف شمال در مقابله با طالبان بود

احمد مسعود از مذاکره با طالبان و درخواست علمای دینی برای قطع جنگ استقبال کرده بود - Handout via REUTERS

ژنرال عبدالودود ذره، از فرماندهان ارشد ارتش افغانستان و پسرعمه احمد مسعود یکشنبه شب در نبرد با طالبان در مرکز ولسوالی رخه در نبرد با طالبان کشته شد.

 ژنرال عبدالودود خواهر زاده احمدشاه مسعود رهبر درگذشته ائتلاف شمال در مقابله با طالبان بود.

ساعتی پیشتر از آن، فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، یکشنبه شب در نبرد با طالبان جان باخت. آقای دشتی خواهرزاده دکترعبدالله عبدالله بود. دشتی بیست و یک سال پیش هنگام حمله انتحاری دو تروریست علیه احمد شاه مسعود در تخار نیز زخمی شده بود.

ساعاتی پیش از اعلام خبر کشته شدن آقای دشتی، او در توییتی از وضعیت جنگی استان پنجشیر خبر داد و نوشت: «نیروهای قهرمان جبهه مقاومت برای هر نوع تجاوز آماده دفاع هستند و مبارزه می‌کنند و شکست را نمی‌پذیرند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکشنبه شب همچنین احمد مسعود، فرمانده مقاومت پنجشیر نیز، از مذاکره با طالبان و درخواست علمای دینی برای قطع جنگ استقبال کرده بود.

او گفت: «جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثریت مواد قطعنامه «علمای افغانستان» که به تاریخ ۱۴ سنبله سال جاری در کابل به منظور «قطع فوری جنگ» صادر گردیده استقبال می نماید.»

احمد مسعود افزود:‌ «جبهه مقاومت ملی در اصول موافق به حل مشکلات جاری و قطع فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات می‌باشد و امیدوار است که گروه طالبان به این خواست علمای کرام لبیک گفته و گام‌های عملی بردارد.»

همزمان، شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در گفتگویی تلفنی با  عمران خان، نخست وزیر پاکستان، تحولات افغانستان را بررسی کردند.