تنها چهار پیروزی فاصله تا تاریخ‌سازی جوکوویچ

جوکو موفق شد برای چهاردهمین بار به مرحله یک هشتم نهایی مسابقت تنیس آزاد آمریکا راه پیدا کند

جوکو از مرحله نخست رقابت‌ها تا این مرحله از بازی‌ها از سوی تماشاگران مورد کم‌لطفی قرار گرفته است - Kena Betancur / AFP

مسابقات تنیس آزاد آمریکا مرحله سوم خود را پشت سر گذاشت و نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان موفق شد در چهار ست کی نیشیکوری ژاپنی را با نتایج ۶-۷، ۶-۳، ۶-۳ و ۶-۲ مغلوب کند و به دور چهارم مسابقات راه پیدا کرد.

جوکو با این پیروزی موفق شد برای چهاردهمین بار به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس آزاد آمریکا راه پیدا کند اما نکته جالب در بازی‌های جوکو در رقابت‌های امسال نیویورک مشکل تماشاگران با مرد شماره یک جهان است.

جوکو از مرحله نخست رقابت‌ها تا این مرحله از بازی‌ها از سوی تماشاگران مورد کم‌لطفی قرار گرفته و هو شده است و در هنگام بازی آن‌ها به نحوی سعی می‌کنند تا تمرکز این بازیکن را به‌هم بزنند.

در مسابقه قبلی جوکو نیز این موضوع از سوی او به داور مسابقه اعلام شد اما نتوانست کار خاصی در این زمینه انجام دهد و تنها به دادن یک تذکر به تماشاگران اکتفا کرد.

در این مسابقه نیز جوکو از ابتدا مشخص بود که مقداری عصبی و متزلزل کار را آغاز کرده است و همین موضوع باعث شد تا ست اول را ۷-۶ به تنیسور ژاپنی واگذار کند اما او توانست به سرعت در مسابقه خود را پیدا کند و در جواب تماشاگران پس از گرفتن هر امتیاز و هر گیم از مسابقه به سوی آن‌ها فریاد می‌زد و به نوعی خوشحالی خود را نشان می‌داد و استرس خود را تخلیه می‌کرد.

جوکو حتی پس از پیروزی مقابل نیشیکوری حرکت معروفش را در قدردانی از تماشاگران انجام نداد و به نوعی اعتراض خود را به آن‌ها نشان داد اما چه چیزی باعث این رفتار تماشاگران نسبت به او شده است جواب مشخصی ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از شواهد موجود این‌طور به نظر می‌آید که علاقه تماشاگران نیویورکی به فدرر و نادال دلیل اصلی این موضوع است. جوکوویچ برای تاریخ‌سازی در رشته تنیس و بالاتر قرار گرفتن از دو اسطوره تنیس جهان تنها به چهار پیروزی دیگر در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا نیاز دارد تا بتواند خود را به تنها بازیکنی تبدیل کند که موفق شده ۲۱ قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را به دست آورد و می‌تواند برای اولین بار از نادال و فدرر پیشی بگیرد.

او بارها در مصاحبه‌های خود این موضوع را عنوان کرده که مانند فدرر و نادال محبوب نیست و با این موضوع کنار آمده است و حالا در این رقابت‌ها این موضوع کاملا به چشم می‌آید و تماشاگران علاقه‌ای به رکوردزنی جوکوویچ ندارند و سعی می‌کنند با اینگونه رفتارها تمرکز او را برهم بزنند و موجب حذفش از این رقابت‌ها شوند.

رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا بازهم شگفتی داشت و بروکسبی تنیسور جوان و هجده ساله آمریکایی موفق شد در یک بازی سخت اصلان کاراتسف روس را از پیش رو بردارد و برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی یک مسابقه گرند اسلم صعود کند.

او پس از اندی رادیک به تنها تنیسور جوان آمریکایی تبدیل شد که از سال ۲۰۰۲ به این طرف به هفته دوم رقابت‌ها صعود می‌کند. او در مرحله بعد باید به مصاف مرد شماره یک جهان یعنی جوکوویچ برود و حمایت سفت و سخت تماشاگران نیویورکی را به همراه خواهد داشت که این موضوع می‌تواند بازهم برای جوکوویچ دردسرساز شود.

از دیگر مسابقات مهم در این مرحله می‌توان به پیروزی دو تنیسور ایتالیایی یعنی برتینی و سینر جوان اشاره کرد. این نخستین بار در تاریخ مسابقات تنیس آزاد آمریکا است که دو ایتالیایی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها قرار دارند اما رقابت‌های تنیس نیویورک بازهم شگفتی داشت و این بار در بخش زنان اتفاق افتاد.

پس از حذف اوساکا از این مسابقات این بار نوبت به اشلی بارتی زن شماره یک تنیس جهان رسید. او در مسابقه مقابل شلبی راجرز و در حالی که بازی به ست نهایی یعنی ست سوم کشیده شده بود و مسابقه ۵ بر ۲ به سود بارتی در جریان بود ناگهان همه چیز تغییر کرد. راجرز به بازی بازگشت و توانست در تایبرک زن شماره یک جهان را شکست دهد در مجموع با نتایج ۶-۲، ۱-۶ و ۷-۶ دو بر یک به پیروزی برسد و او را از گردونه مسابقات حذف کرد.   

بیشتر از تنيس