ابراهیم رئیسی: از مذاکراتی که همراه با فشار نباشد ابایی نداریم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه گفته بود دولت جو بایدن نمی‌تواند تا ابد منتظر ایران بماند

شش دور از مذاکرات برجام در وین با وساطت اتحادیه اروپا و حضور سایر طرف‌های برجام برگزار شده-Handout / EU DELEGATION IN VIENNA / AFP

رئیس جمهوری جدید ایران روز شنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ۱۳۹۴ گفت، مذاکره یک ابزار دیپلماسی است و ما ابایی از آن نداریم.

ابراهیم رئیسی در بخشی از مصاحبه خود با صداوسیما، با بیان این که غرب و آمریکا به دنبال گفت‌وگویی همراه با فشار هستند، گفت فشار آوردن جواب نداده و آنها بارها این را تجربه کرده‌اند.

وی گفت محور گفت‌وگوها منافع ملت بزرگ ایران است و یک قدم از این منافع عقب نمی‌نشینیم و افزود، ما گفت‌وگوی نتیجه‌محور را دنبال می‌کنیم تا با رفع تحریم‌ها زندگی مردم رونق بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شش دور از مذاکرات برجام در وین با وساطت اتحادیه اروپا و حضور سایر طرف‌های برجام برگزار شده، اما با وجود ابراز تمایل دو طرف، هنوز تاریخی برای دور هفتم مشخص نشده است.

از اظهارات رئیسی نمی‌توان چنین برداشت کرد که آیا دولت او برنامه مشخصی برای ادامه مذاکراتی که دولت حسن روحانی آغاز کرده است دارد یا می‌خواهد از ابتدا آغاز یا حتی آن را متوقف کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در وین گفته است دولت جو بایدن نمی‌تواند تا ابد منتظر ایران بماند تا برای ازسرگیری مذاکرات احیای برجام تصمیم‌گیری کند.

رابرت مالی روز جمعه به شبکه خبری تلویزیونی بلومبرگ گفت، ایالات متحده هنوز هیچ نشانه‌ای دریافت نکرده است که ابراهیم رئیسی آماده برگزاری هفتمین دور مذاکرات اتمی وین باشد.

وی همچنین تاکید کرد که واشینگتن نمی‌تواند تا ابد منتظر تهران بماند.