۲۰ درصد آمریکایی‌ها از رای دادن به بایدن پشیمانند

مردان آمریکایی و اسپانیایی‌تبارها بزرگترین گروهی از افرادی را شکل داده‌اند که می‌گویند دیگر به بایدن رای نخواهند داد

MANDEL NGAN / AFP

براساس یک نظرسنجی جدید، یک‌پنجم یا ۲۰ درصد رای دهندگانی که سال گذشته به جو بایدن رای دادند از رای خود پشیمانند.

نظرسنجی انجام شده توسط Zogby Analytics  نشان می‌دهد در حال حاضر ۲۰ درصد از رای دهندگان بایدن از انتخاب خود پشیمان هستند، ۴ درصد مطمئن نیستند و ۷۶ درصد هنوز به او اعتماد دارند.

تقریباً سه نفر از هر ده نفر،۲۹ درصد، جمهوری‌خواهی که بایدن رأی دادند پشیمان هستند، در حالی که یک‌پنجم، ۲۰ درصد، از دموکرات‌ها و ۱۴ درصد از رای‌دهنده‌های مستقل نیز چنین حسی دارند.

مردان به مراتب بیشتر از زنان از رای خود پشیمان شده‌اند. ۲۷ درصد از مردان از رای خود به کاندیدای دموکرات پشیمان شده‌اند، در حالی که تنها ۱۳ درصد از زنان چنین احساسی داشتند.

جوانان و اقلیت‌ها نیز به شکا قابل توجهی اعتمادشان به بایدن را از دست داده‌اند. اسپانیایی‌تبارها با ۳۳ درصد ناراضی، بیشترین جمعیت رای‌دهنده پشیمان را شکل داده‌اند. این رقم در میان آفریقایی‌تبارها، ۲۵ درصد و سفیدپوستان ۱۶ درصد است.

در همین حال، ۲۷ درصد از رای‌دهندگان ۱۸ تا ۲۹ سال یعنی جوانان هم از رای خود به بایدن پشیمان شده‌اند. در میان گروه‌های سنی دیگر، ۳۰ درصد از رای دهندگان ۳۰ تا ۴۹ ساله نیز چنین احساسی داشتند. تنها ۱۰ درصد از رای‌دهندگان ۵۰ تا ۶۴ ساله از رای به بایدن پشیمان شده‌اند و در گروه سنی بالاتر از ۶۵ سال این رقم، ۶ درصد است.

همچنین طبق نظرسنجی ای بی سی نیوز و واشنگتن پست، میزان محبوبیت بایدن به ۴۴ درصد کاهش یافته و ۵۱ درصد آمریکایی‌ها مخالف او هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نظرسنجی زاگبی، با حضور ۱۷۷۳ نفر از کسانی که به بایدن رای‌ داده‌اند انجام شده است. زمان انجام این نظرسنجی در بازه ۵ تا ۱۳ اوت و قبل از سقوط کابل بوده است. پیش‌بینی می‌شود رویدادهایی که در نتیجه تسلط طالبان بر افغانستان رخ داده است، میزان محبوبین بایدن را باز هم پایین‌تر از این نظرسنجی‌ها آورده باشد.

جالب اینجاست که رای دهندگان شهری بیش از رای دهندگان مناطق حاشیه‌نشین و روستایی از رای خود پشیمان شده‌اند. بیست و هشت درصد از رای‌دهندگان شهری بایدن از رای خود پشیمان شده‌اند، در حالی که تنها ۱۴ درصد از رای‌دهندگان حومه شهرها  و ۱۲ درصد از روستانشینان همین احساس را داشتند.

سیر نزولی محبوبیت بایدن، زنگ خطر را برای حزب دموکرات به صدا درآورده است. اگر به سیر محبوبیت روسای جمهور و حزبشان در دوره های انتخابات گذشته نگاه کنیم در می‌یابیم که دموکرات‌ها در انتخابات سنا و مجلس نمایندگان می‌توانند برتری نسبی خود را از دست بدهند.

هنوز ۸۶ درصد از هواداران سنتی حزب دموکرات از عملکرد بایدن نسبتا راضی هستند ولی در میان همین گروه ۴۴ درصد افراد با اقدامات او در مورد افغانستان مخالفند.

در میان جمهوری‌خواهان تنها ۸ درصد از رویکرد بایدن حمایت می کنند و ۹۲ درصد آن‌ها مخالف او هستند. در میان مستقل‌ها هم بایدن تنها ۳۶ درصد حامی دارد.

بیشتر از جهان