یک زن ایرانی در میان سرآشپزهای منتخب منو گیاهی مت گالا ۲۰۲۱

نسیم علیخانی در سال ۲۰۱۸ رستورانی با نام «سفره» را در بروکلین نیویورک گشود

بین این گروه ۱۰ نفره، نام نسیم علیخانی، آشپز ایرانی، سرآشپز و صاحب رستوران سفره در بروکلین نیویورک نیز به چشم می‌خورد - Met Gala

مت گالا که بزرگ‌ترین شب‌نشینی صنعت مد و خوش‌پوشی است با یک سال غیبت به دلیل همه‌گیری کرونا باز‌می‌گردد و برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ از مهمانان خود با یک فهرست غذای کاملا گیاهی که ۱۰ سرآشپز نیویورکی تهیه کرده‌اند، پذیرایی می‌کند.

بین این گروه ۱۰ نفره که سرآشپز مشهور مارکوس سامولسون آن‌ها را گرد هم آورده است نام نسیم علیخانی، آشپز ایرانی، که سرآشپز و صاحب رستوران سفره در بروکلین نیویورک است نیز به چشم می‌خورد. 

نسیم علیخانی در سال ۲۰۱۸ رستورانی با نام «سفره» را در بروکلین نیویورک گشود. در تارنمای رستوران سفره این جمله به چشم می‌خورد: «فلسفه ما ساده است. غذا باید اصیل باشد، به بهترین نحو مهیا شود و خوشمزه باشد.» 

رستوران سفره نه‌تنها مورد توجه ایرانیان ساکن نیویورک و حومه است، بلکه مورد توجه غیرایرانی‌های کلان‌شهر نیویورک نیز واقع شده است و حالا در فهرست «بهترین‌های بروکلین» از رتبه‌ بالایی بین رستوران‌های پرطرفدار این بخش از شهر نیویورک قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا باید منتظر منوی نهایی این شب‌نشینی بی‌نظیر صنعت خوش‌پوشی بود تا ببینیم این تیم ۱۰ نفره چه غذاهایی برای مهمانان در نظر گرفته‌اند. 

موضوع امسال مت گالا «در آمریکا: واژگان مد» است. این رویداد در کنار یک نمایشگاه بزرگ دو قسمتی در موزه برگزار می‌شود که هدف از آن «گرامی‌داشت ۷۵مین سالگرد گشایش موسسه لباس (مت گالا) و کاوش واژگان مدرن مد آمریکایی» است.

قسمت اول مت‌ گالا در روز ۱۸ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) برگزار می‌شود. 

بیشتر از زندگی