مقاومت ضد طالبان سقوط پنجشیر را تکذیب کرد

امرالله صالح، از رهبران مقاومت ضدطالبان، از «تشدید نبرد» در آن منطقه خبر داد

حساب توییتری منسوب به احمد مسعود، فرمانده مقاومت ضدطالبان در دره پنجشیر، جمعه شب خبر سقوط این منطقه را تکذیب کرد. این حساب در توییتی نوشت: «رسانه‌های پاکستان دارند خبر تسخیر پنجشیر را پخش می‌کنند. [اما] اگر خدا بخواهد، روز سقوط پنجشیر آخرین روز من در پنجشیر خواهد بود.»

ایندیپندنت فارسی نمی تواند به صورت مستقل انتصاب این حساب را به احمد مسعود تایید کند.

ساعتی پیش از آن، امرالله صالح، از رهبران مقاومت ضدطالبان، در توییتی نوشت که هنوز در پنجشیر است و از «تشدید نبرد» در آن منطقه خبر داد.

او همچنین جمعه شب در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد گفت: «دشمن متقبل تلفات شده، ما هم تلفات داشتیم. ولی بر اوضاع مسلط هستیم.» او افزود: «ما زیر تهاجم القاعده و تروریستها، جمع طالبان و با حمایت پاکستانی‌ها قرار داریم. مقاومت ادامه دارد.» او گفت که نیروهای طالبان از چند سو به پنجشیر حمله برده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال منابع معتبر به ایندیپندنت فارسی اطلاع دادند که هیئتی متشکل از بزرگان و صاحبان نفوذ از تمام قومیتها در دوحه مشغول مذاکره هستند تا از دولت قطر بخواهند میانجی‌گری کنند تا طالبان مذاکره با نیروهای مقاومت پنجشیر را بپذیرند.

پیش از آن، سه سخنگوی طالبان به رویتزز گفته بودند که این گروه پنجشیر را تصرف کرده است. بنا به گزارش رسانه‌ها، اعضای طالبان در کابل به نشانه شادمانی تیراندازی هوایی کردند.

همزمان، خبرگزاری الجزیره متعلق به دولت قطر، گزارش داد که در بحبوحه نبرد سنگین میان طالبان و مقاومت پنجشیر، صدها خانواده محلی از منطقه گریخته‌اند.