قاتل امام جمعه کازرون فردا اعدام می شود 

حمید درخشنده ۴۸ ساله گفته با انگیزه قبلی دست به ارتکاب جنایت زده

ایسنا

قاتل امام جمعه کازرون سحرگاه فردا در ملاءعام به دار مجازات آویخته خواهد شد. این خبر از سوی محمد جواد شریفی مسئول دفتر امام جمعه کازرون در شیراز منتشر شده است.

این حکم ساعت ۶ صبح فردا روبه‌روی هتل بیشاپور در ملاءعام اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول درباره عدم اجرای حکم در محل وقوع جرم به خبرگزاری تسنیم گفته است: به دلیل مسکونی بودن منطقه و نبودن فضای کافی حکم در مکان دیگری اجرا می‌شود.

قاتل، حمید درخشنده ۴۸ ساله است و گفته می‌شود با انگیزه قبلی دست به ارتکاب جنایت زده است. این حادثه در تاریخ ۸ خرداد ماه امسال و در شب‌های قدر توسط متهم در نزدیکی منزل امام جمعه کازرون و با ضربات چاقو به قلب و پای او رخ داد.

بعد از وقوع حادثه که «راننده امام جمعه» شاهدش بود، هویت قاتل بلافاصله توسط نیروی انتظامی استان فارس شناسایی و ساعت ۱۲ ظهر همان روز متهم به قتل در حالی که لباس تعزیه به تن داشته در یکی از خیابان‌های کازرون دستگیر شد.

بعد از دستگیری و بازجویی‌های اولیه سردار «احمد علی گودرزی» فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد که متهم به قتل دچار توهم و اشکالات اعتقادی است و احتمال دارد که وی دارای اختلالات روانی باشد. با این حال در طول یک جلسه رسیدگی به پرونده او معاون دادستان فارس مدعی شد که وی از سلامت روان برخوردار است. دادگاه متهم یک ماه بعد در تاریخ ۱۲ تیرماه به ریاست قاضی محسن رجایی نیا برگزار و حکم قصاص وی با توجه به درخواست اولیای دم توسط شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و به تایید شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور رسیده است.

در دادگاه چه گذشت؟

جلسه رسیدگی به پرونده قتل امام جمعه کازرون به ریاست قاضی محسن رجایی نیا و دو مستشار در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس برگزار شد. در ابتدای جلسه محاکمه نماینده داستان به قرائت متن کیفرخواست پرداخته و گفته بود که متهم به قتل متولد ۱۳۵۱ است و با توجه به د‌‌‌‌‌لایل موجود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌ر پروند‌‌‌‌‌ه و بر اساس شکایت اولیای د‌‌‌‌‌م، نظریه پزشکی قانونی مبنی بر وارد‌‌‌ کرد‌‌‌ن‌‌ سه ضربه بر اثر جسم برند‌‌‌‌‌ه و خونریزی شد‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌، اظهارات رانند‌‌‌‌‌ه مقتول و سلامت روحی و روانی متهم بر اساس نظریه پزشکی قانونی خواستار مجازات قانونی متهم هستیم.

وکیل اولیای دم نیز با تاکید بر نظریه پزشکی قانونی مبنی بر این‌که متهم به قتل در حین ارتکاب جنایت، دچار اختلالات روانی و عد‌‌‌‌‌م مصرف مواد‌‌‌‌‌مخد‌‌‌‌‌ر و روانگرد‌‌‌‌‌ان بوده و کشف آلت قتاله، صورتجلسه بازسازی صحنه قتل، صورتجلسه بازپرسی د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌سرای عمومی و انقلاب کازرون و مفاد‌‌‌‌‌ کیفرخواست صاد‌‌‌‌‌ره، به وکالت از اولیای د‌‌‌‌‌م تقاضای قصاص متهم به د‌‌‌‌‌لیل ارتکاب قتل عمد‌‌‌‌‌ی آن مرحوم را کرد.

در ادامه رسیدگی حمید درخشنده در جایگاه قرار گرفته و با بیان این‌که سابقه کیفری ندارد و متاهل است گفت: «اتهام قتل را قبول دارم. پس از تظاهراتی که د‌‌‌‌‌ر کازرون اتفاق افتاد‌‌‌‌‌ همیشه به د‌‌‌‌‌نبال انتقام بود‌‌‌‌‌م. من چهار سالم بود‌‌‌‌‌ که طعم بی پد‌‌‌‌‌ری را کشید‌‌‌‌‌م. فکر می‌کرد‌‌‌‌‌م ایشان به عنوان یک معتمد‌‌‌‌‌ شهر می‌تواند‌‌‌‌‌ این مسائل را حل کند‌‌‌‌‌ به خاطر همین از چند‌‌‌‌‌ هفته قبل تصمیم به قتل گرفتم».

متهم درباره جزئیات قتل گفت: «من کار اشتباهی انجام د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌م. زمان جنایت رفتم د‌‌‌‌‌رب منزل، کسی نبود‌‌‌‌‌ می‌خواستم ایشان را برای نذری د‌‌‌‌‌عوت کنم. بار د‌‌‌‌‌وم نمی‌د‌‌‌‌‌انستم هستند‌‌‌‌‌ یا نه لباس تعزیه پوشید‌‌‌‌‌ه و آنجا رفتم. نیمه شب بود‌‌‌‌‌ رانند‌‌‌‌‌ه را د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌م سلام کرد‌‌‌‌‌م همراه خود‌‌‌‌‌رو رفتم قبل از رسید‌‌‌‌‌ن به مقتول د‌‌‌‌‌ر حالی که صورتم پوشید‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌ گفتم د‌‌‌‌‌رخشند‌‌‌‌‌ه هستم. ‌‌از قبل قصد‌‌‌‌‌ قتل د‌‌‌‌‌اشتم. من آنقد‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌چار هیجان بود‌‌‌‌‌م که هر کاری انجام می‌د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌م د‌‌‌‌‌ست خود‌‌‌‌‌م نبود‌‌‌‌‌. روی زمین افتاد‌‌‌‌‌ من هم د‌‌‌‌‌ر حالی که د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ می‌زد‌‌‌‌‌م او را کشتم و رفتم. ند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌م کسی هم مرا تعقیب کند‌‌‌‌‌. د‌‌‌‌‌ر خرابه‌ای خوابید‌‌‌‌‌م. صبح بید‌‌‌‌‌ار شد‌‌‌‌‌م و گوشه‌ای ایستاد‌‌‌‌‌م زمانی که خود‌‌‌‌‌رو پلیس را د‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌م خود‌‌‌‌‌م را معرفی کرد‌‌‌‌‌م. من خود‌‌‌‌‌م به تنهایی این کار را انجام د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌م. من از صمیم قلب توبه کرد‌‌‌‌‌م. ای کاش این اتفاق رخ نمی‌د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌. د‌‌‌‌‌ر اد‌‌‌‌‌امه وکیل متهم به د‌‌‌‌‌ستور قاضی د‌‌‌‌‌ر جایگاه حاضر شد‌‌‌‌‌ و به د‌‌‌‌‌فاع از موکلش پرد‌‌‌‌‌اخت».

قاتل امام جمعه  کازرون کیست؟

قاتل امام جمعه کازرون، فردی ۴۸ ساله که به شغل عکاسی و فیلمبرداری اشتغال داشته است و «حمید درخشنده» نام دارد.

از عقاید و سوابق سیاسی او اطلاعی در دست نیست و تنها برخی از جریان‌های حکومتی او را به عضویت در «فرقه‌های ضاله نوظهور» متهم کرده‌اند.

از آن نمونه می‌توان به اظهارات مدیر مدرسه علمیه کازرون در گفت وگو با خبرگزاری حوزه اشاره کرد. او با اشاره به این‌که قاتل امام جمعه جزو گروه‌های انحرافی بوده است، گفت: «قاتل مدتی بوده جزو گروه‌های انحرافی مهدویت شده و با روحانیون مشاجره می‌کرده است که روحانیون مانع ظهور امام عصر(عج) شده‌اند».

بیشتر از