موفقیت یوونتوس بدون رونالدو، ممکن یا محال؟

جدایی رونالدو از یووه نه‌‌تنها بازیکنان را دچار افت روحی کرده بلکه موتور گلزنی تیم را نیز دچار مشکل کرده است

دو روز بیشتر از خبر جدایی رسمی رونالدو از تیم یوونتوس نگذشته است که این تیم در خانه، نتیجه را یک بر صفر واگذار کرد ـ Isabella BONOTTO/AFP

دو روز بیشتر از خبر جدایی رسمی رونالدو از تیم یوونتوس نگذشته است که بیانکونری‌ها در خانه و ورزشگاه آلیانس مقابل تیم فوتبال امپولی در جریان هفته دوم رقابت‌های سری آ، یک بر صفر شکست خوردند و در همین ابتدای کار مشکلات آن‌ها شروع شد.

به نظر می‌رسد رفتن رونالدو از یووه نه‌‌تنها بازیکنان را از لحاظ روحی دچار افت کرد بلکه آن‌ها را از لحاظ گلزنی نیز دچار مشکل کرده است و دیگر بازیکنان این تیم توانایی پر کردن جای او را ندارند.

البته شاید برای تحلیل تیم یووه هنوز خیلی زود باشد اما چیزی که مشخص به نظر می‌رسد موتور گلزنی آ‌ن‌ها دیگر در این تیم وجود ندارد و آلگری، سرمربی یووه، که اعتقاد زیادی به رونالدو نداشت حالا باید به فکر چاره باشد.

در زمان پیرلو، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند یووه بیش از اندازه به رونالدو وابسته شده است و آن‌ها برای نتیجه‌گیری فقط به عملکرد او متکی‌اند. آلگری در آن زمان معتقد بود که پیرلو باید رونالدو را کنار بگذارد و برنامه خود را بر اساس یک تیم طراحی کند تا نتیجه مناسب بگیرد.

به‌روشنی مشخص بود که پس از آمدن آلگری روی نیمکت مربیان یووه، او با رونالدو مشکل پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد به همین دلیل نخستین بازی را از روی نیمکت آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این گفته می‌شد که به درخواست خودش از مربی، قرار است که از ابتدا در زمین حضور نداشته باشد و در انتهای بازی به میدان رفت گل زد و پیراهنش را به نشانه اعتراض در آورد تا نشان دهد در این سن‌و‌سال از چه آمادگی بدنی برخوردار است و جای او روی نیمکت ذخیره‌ها نیست.

رونالدو می‌دانست با ماندن در یووه در زمان مربیگری آلگری باید اغلب بازی‌ها را از روی نیمکت تماشا کند. حالا با رفتنش به نظر می‌رسد مشکلات آلگری با نمایش ضعیف آن‌ها مقابل تیم امپولی، که تازه به رقابت‌های سری آ صعود کرده، نمایان شده است و او فقر یک مهاجم شش دانگ را حس می‌کند.

موراتا نیز آن‌قدر ثبات ندارد که از آلگری بخواهد از او به جای رونالدو استفاده کند و در بازی مقابل امپولی نیز از ابتدا در زمین حضور نداشت.

حضور رونالدو درون زمین برای هر تیمی می‌تواند یک برگ برنده باشد حتی اگر موفق به زدن گل نشود. ترس مدافعان تیم‌ها از او این موقعیت را به دیگر مهاجمان تیم می‌دهد تا نتیجه لازم را بگیرند.

با این حال، بسیاری از طرفداران یووه هنوز رفتن این مهاجم ارزشمند را باور ندارند و بسیاری از هواداران این تیم در استادیوم پیراهن شماره ۷ او را بر تن داشتند.

هواداران یووه باید چند مسابقه دیگر منتظر بمانند تا متوجه شوند آیا سرمربی جدیدشان کار را مانند پیرلو ادامه خواهد داد یا اینکه یووه دست به کار خواهد شد و یک مهاجم درجه یک را به خدمت خواهد گرفت، کاری که انجام آن تنها در چند روز مانده به بسته شدن پنجره نقل و انتقال بازیکنان غیرممکن است و رقابت با تیم‌های میلان، رم و اینتر، که بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته‌اند، بسیار سخت خواهد بود.

بیشتر از فوتبال