آمریکایی‌ها مشمول محدودیت‌های سفر به اروپا می‌شوند

به‌دلیل ادامه سیر صعودی ابتلا به کرونا در آمریکا، قرار است این کشور از فهرست «سفر ایمن» حذف شود

این محدودیت‌ها ار دوشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) اعمال می‌شود‌ـ BRANDON BELL/AFP

آمریکایی‌هایی که به اتحادیه اروپا سفر می‌کنند با محدودیت‌های جدیدی در زمینه بیماری کووید‌ـ‌۱۹ روبه‌رو خواهند شد، چرا که ایالات متحده قرار است از فهرست «سفر ایمن» حذف شود.

شهروندان آمریکایی در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، ملزم به رعایت محدودیت‌های بیشتری در زمینه پیشگیری از گسترش شیوع کرونا مانند قرنطینه و آزمایش خواهند بود.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا روز جمعه ۲۷ اوت (۵ شهریور) به رویترز گفتند که روند حذف ایالات متحده آمریکا از فهرست اتحادیه اروپا آغاز شده است. به‌روزرسانی محدودیت‌های سفر همچنین باعث حذف کوزوو، اسرائیل، مونته‌نگرو، لبنان و مقدونیه شمالی از فهرست «سفر ایمن» می‌شود.

بر اساس این گزارش، محدودیت‌ها برای شهروندانی که به هر کدام از این ۲۷ کشور سفر می‌کنند از روز دوشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) آغاز می‌شود و تا زمانی که هیچ کشوری از اتحادیه اروپا اعتراض نکند، اعمال خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، در پی ادامه سیر صعودی ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در آمریکا، اسلوونی بحث اعمال مجدد محدودیت‌های پیشگیری از شیوع کرونا برای آمریکایی‌ها را مطرح کرد.

بر اساس دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا، کشورهایی در فهرست «سفر ایمن» قرار می‌گیرند و شهروندانشان می‌توانند برای سفرهای غیرضروری هم اقدام کنند که تعداد موارد ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ در این کشورها در ۱۴ روز گذشته بیش از ۷۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر نباشد.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در اروپا، آمریکا در دو هفته اول ماه اوت، ۵۰۷ مورد جدید ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر داشته است.

به گزارش رویترز، با اعمال این تغییر، آمریکایی‌هایی که واکسینه نشده‌اند باید محدودیت‌هایی مانند قرنطینه و آزمایش اجباری کرونا را رعایت کنند.

بیشتر از جهان