آمریکایی‌ها در فهرست ۱۴ کشور مجاز به سفر به اروپا قرار ندارند

سالیانه بیش از ۱۵ میلیون آمریکایی به اروپا و حدود ۱۰ میلیون اروپایی به آمریکا سفر می‌کنند

ممنوعیت مرزی برای کشورهای آمریکا، برزیل و هند هنوز برقرار خواهد بود-JAIME REINA / AFP

اتحادیه اروپایی با لغو ممنوعیت سفر از ۱۴ کشور اعلام کرد، ممنوعیت ورود برای شهروندان آمریکا و سایر کشورهایی که با کنترل شیوع ویروس کرونا هنوز مشکل دارند پا بر جا خواهد ماند.

کشورهای نیوزیلند، استرالیا، کانادا و ژاپن به دلیل روند نزولی موارد ابتلا، در فهرست کشورهای امن قرار گرفته‌اند.

ورود مسافر از چین نیز در صورتی ممکن است که دولت پکن به یک توافق دو جانبه با اروپا برسد.

از روز اول جولای، رفع ممنوعیت‌های مرزی اروپا علاوه بر چهار کشور فوق، برای الجزیره، گرجستان، مونتنگرو، مراکش، رواندا، صربستان، کره جنوبی، تایلند، تونس و اروگوئه نیز اعمال خواهد شد.

بدین ترتیب، ممنوعیت مرزی برای کشورهای آمریکا، برزیل و هند هنوز برقرار خواهد بود. این فهرست دو هفته دیگر مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایالات متحده آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا بود که باعث شد بسیاری از ایالت‌ها محدودیت‌هایی را که تازه ماه گذشته برداشته بودند دوباره اعمال کنند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، این کشور با نزدیک به ۲.۶ میلیون مورد قطعی ابتلا و بیش از ۱۲۶ هزار کشته، آسیب‌پذیرترین کشور جهان در مقابل کرونا باقی مانده است.

ممنوعیت سفر به آمریکا از کشورهای اروپایی، که از ماه مارس توسط دونالد ترامپ اعمال شد، نیز تا حدودی در تصمیم اروپا نقش داشته است.

طبق برآورد، سالیانه بیش از ۱۵ میلیون آمریکایی به اروپا و حدود ۱۰ میلیون اروپایی به آمریکا سفر می‌کنند.

محدودیت‌های مرزی اتحادیه اروپایی، که شامل ۲۷ کشور عضو به علاوه ایسلند، لیختناشتاین، نروژ و سوئیس می‌شود، در روز ۱۶ مارس اعلام شد.

بریتانیا با این که دیگر جزو اتحادیه اروپایی نیست، اما به خاطر این که هنوز عضو بازار مشترک است، از این ممنوعیت سفر مستثنی شده‌ است.

به گفته اتحادیه اروپایی، یکی از معیارهای قرار گرفتن یک کشور در فهرست «کشورهای سوم» این بوده که نرخ مبتلایان «نزدیک یا کمتر از متوسط نرخ اروپا» باشد.

این اتحادیه همچنین اعلام کرده این کشورها باید «روندی ثابت یا نزولی از موارد ابتلا نسبت به ۱۴ روز گذشته خود» داشته و برای آزمایش، نظارت، ردگیری، مهار و گزارش بیماری برنامه‌ای منسجم ترتیب داده باشند.

بریتانیا برای تمام مسافران ورودی به کشور یک برنامه قرنطینه ۱۴ روزه در نظر گرفته، اما گفته می‌شود این ممنوعیت برای برخی نقاط گردشگری پرطرفدار نظیر فرانسه و اسپانیا برداشته خواهد شد.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان