آرسنال و آرتتا در قعر جدول، چلسی خوشحال از تساوی

آرسنال در بازی سوم مقابل منچسترسیتی قرار گرفت و با نتیجه پنج بر صفر در هم کوبیده شد

تعدادی از هواداران آرسنال در همان نیمه نخست و پس از دریافت سه گل، ورزشگاه را ترک کردند‌ـ Oli SCARFF / AFP

فقط ۷ دقیقه زمان احتیاج بود تا تماشاگران و هواداران تیم فوتبال آرسنال از آمدن به ورزشگاه اتحاد پشیمان شوند.

آرسنال که دو بازی ابتدایی لیگ را با نتایج مشابه دو بر صفر واگذار کرده بود در بازی سوم مقابل منچسترسیتی و شاگردان گواردیولا قرار گرفت و با نتیجه پنج بر صفر در هم کوبیده شد.

توپچی‌ها پیش از بازی مقابل سیتیزن‌ها، چهارشنبه هفته گذشته و در جریان رقابت‌های جام اتحادیه، یک پیروزی پرگل شش بر صفر را مقابل تیم وست برومویچ که تازه به لیگ پایین‌تر سقوط کرده، به دست آورده بودند و بر این گمان بودند که این برد آسان مقابل یک تیم دسته اولی کمک خواهد کرد تا مقابل سیتی هم درخشان عمل کنند اما سیتیزن‌ها توپچی‌ها را با یک پیروزی قاطع و در روزی که آرسنال ژاکا را در نیمه نخست اخراج‌شده دید، محکم به انتهای جدول کوبیدند و حالا، آن‌ها در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.

هواداران معدود آرسنال که در استادیوم اتحاد حضور داشتند در نیمه نخست و پس از دریافت سه گل، ابتدا بهت‌زده بودند و نمی‌توانستند تیمشان را تشویق کنند و تعدادی از آن‌ها نیز در همان نیمه نخست ورزشگاه را ترک کردند.

در نیمه دوم پس از دریافت گل چهارم تماشاگران شروع به تشویق تیم منچسترسیتی کردند و به این شکل اعتراض خود را نه به بازیکنان بلکه به کادر فنی تیم و مالکان باشگاه نشان دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها خواستار برکناری هرچه زودتر آرتتا و روی کار آمدن مربی جدید در ترکیب تیم‌اند، اما به نظر می‌رسد مربی جدید هم برای توپچی‌ها بی‌فایده خواهد بود و آن‌ها به تعدادی بازیکن درجه یک احتیاج دارند که بتواند نتیجه را برایشان تغییر دهد.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتیزن‌ها، معتقد است که آرتتا در بازی‌های آینده موفق خواهد شد. آرتتا پیش از قبول هدایت آرسنال دستیار گواردیولا در سیتی بود و گواردیولا به توانایی او شناخت کامل دارد.

پپ معتقد است در روزی که آن‌ها چندان خوب نبودند پیروزی ارزشمندی به دست آوردند و اخراج ژاکا باعث شد تا پیروزی برای آن‌ها آسان‌تر شود. آرسنال با این شکست، سومین باخت پیاپی خود را کسب کرد و با ۹ گل خورده بدون امتیاز در انتهای جدول به سر می‌برد.

اما در حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر انگلستان، تیم فوتبال لیورپول در ورزشگاه آنفیلد پذیرای تیم فوتبال چلسی بود، یک نبرد کاملا آلمانی روی نیمکت مربیان دو تیم.

مربیانی که هر دو در یک مقطع سرمربی تیم فوتبال دورتموند آلمان بودند و از آن تیم پله‌های ترقی خود را پیمودند. رقابت‌های این دو تیم با یکدیگر در لیگ برتر انگلستان همیشه از جذابیت‌های زیادی برخوردار بوده است و این بار هم این مسابقه با حواشی همراه بود.

چلسی در این مسابقه مقابل لیورپول در حالی به تساوی یک بر یک رسید که جیمز بازیکن خود را در همان نیمه نخست اخراج‌شده دید. آن‌ها در حالی که یک بر صفر با گل زیبای هاورتز از میزبان پیش افتاده بودند روی یک ضربه پنالتی که صلاح به ثمر رساند، برد را با تساوی عوض کردند.

جیمز یکی از مدافعان چلسی با خطای هند روی خط دروازه از زمین مسابقه اخراج شد و یک ضربه پنالتی را به قرمزها تقدیم کرد. آن‌ها علاوه بر از دست دادن پیروزی، تا انتهای مسابقه مجبور به دفاع برای حفظ یک امتیاز مسابقه شدند.

یورگن کلوپ معتقد است تیمش مقابل بهترین تیم، بهترین مربی و بهترین بازیکن اروپا بازی کرده و نتیجه بدی کسب نکرده است.

کلوپ پس از پایان بازی گفت: «بازی بسیار سختی بود، می‌توانستیم پیروز بازی باشیم اما از موقعیت‌ها به‌درستی استفاده نکردیم، نیمه دوم خیلی تلاش کردیم اما آن‌ها با تعداد زیادی بازیکن دفاع می‌کردند و رسیدن به دروازه چلسی خیلی سخت بود. دروازه‌بان آن‌ها، مندی، هم بی‌نظیر بود و چند موقعیت گلزنی را از مهاجمان ما گرفت.»

تیم توماس توخل، که در این فصل با آمدن لوکاکو در خط هجومی تقویت شده است، نتوانست در این مسابقه به خواسته‌های خود برسد. کای هاورتز که با آمدن توخل به چلسی، فوتبالش زیر‌و‌رو شده است، در ابتدای نیمه دوم تعویض شد و توخل ترجیح داد برای یک یار کمتر در بازی، فقط لوکاکو را در نوک حمله داشته باشد.

توخل پس از پایان بازی گفت: «ما در این مسابقه بسیار خوب کار کردیم و اخراج نادرست جیمز از جانب داور کار ما را خراب کرد اما پس از ۱۰ نفره شدن، باز هم بر توپ و میدان تسلط داشتیم و سعی کردیم برای یک یار کمتر فشرده‌تر بازی کنیم. داور مسابقه برای اخراج جیمز به‌سرعت تصمیم گرفت و حتی حاضر نشد تصویر را چند بار بررسی کند ولی با این حال، او را برای گرفتن این تصمیم سرزنش نمی‌کنم.»

دو تیم فوتبال چلسی و لیورپول هم‌اکنون به ترتیب با هفت امتیاز و به دلیل تفاضل گل متفاوت در رده دوم و سوم جدول قرار دارند و در صورت پیروزی تیم‌های تاتنهام و منچستریونایتد در بازی‌های امروز جایگاهشان تغییر خواهد کرد.  

بیشتر از فوتبال