سیاست‌های حکومت، عامل «فاجعه ملی»: نامه فعالان مدنی به کمیسر سازمان ملل

امضاکنندگان در نامه خود به میشل باشله، در باره «مرگ هولناک جمعی در ایران» هشدار دادند

در ممنوعیت ورود واکسن‌های ساخت آمریکا و بریتانیا، از عوامل اصلی بحران کنونی در ایران شمرده شده‌است - عکس از ایرنا

جمعی از فعالان مدنی در نامه‌ای که روز شنبه در شبکه‌‌های اجتماعی منتشر شد، به  کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در باره «مرگ هولناک جمعی در ایران» هشدار دادند.
امضاکنندگان در نامه‌ خود به میشل باشله، از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در بحران همه‌گیری ویروس کرونا به‌شدت انتقاد کردند.

در این نامه، دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، در ممنوعیت ورود واکسن‌های ساخت آمریکا و بریتانیا، از عوامل اصلی بحران کنونی در ایران شمرده شده‌ است.

امضاکنندگان همچنین نوشته‌اند که ترویج مراسم گسترده مذهبی در روزهای اخیر، و اعلام آمارهای دروغین به قصد فریب نهادهای بین‌المللی و افکار عمومی، به رقم خوردن «یک فاجعه ملی در ایران» منجر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 شهناز اکملی (مادر دادخواه)، اسماعیل بخشی (فعال صنفی کارگری)، جعفر پناهی (کارگردان)، محمد حبیبی (فعال معلمان)، محمد رسول‌اف (کارگردان)، محمد سیف‌زاده (وکیل و از اعضای موسس کانون مدافعان حقوق بشر)، جعفر عظیم‌زاده (فعال صنفی کارگری)، اکرم نقابی (مادر دادخواه)، محمد نوریزاد (مستندساز) و نرگس محمدی (سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر) این نامه را امضا ‌کرده‌اند.
 

نویسندگان نامه در پایان گفته‌اند: «ما بر این باوریم که سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی می‌بایست در اسرع وقت در امر کنترل و مهار شیوع کرونا در ایران، از جمله الزام ورود واکسن به میزان لازم و انجام واکسیناسیون تک‌تک ایرانیان اقدام جدی نمایند؛ در غیر این‌صورت ما در معرض یک مرگ هولناک جمعی در ایران خواهیم بود.»