شگفتی روز اول پارالمپیک‌ توکیو: پانزدهمین مدال طلا برای دوچرخه‌سوار زن بریتانیا

ایاد چلبی، شناگر عرب اسرائیلی نیز در شنای کرال پشت ۱۰۰ متر، در اولین روز مسابقات پارالمپیک برنده مدال طلا شد

سارا استوری، دوچرخه‌سوار بریتانیایی برنده ۱۵ مدال طلا-CHARLY TRIBALLEAU / AFP

اولین روز از مسابقات پارالمپیک توکیو، با مدال طلای سارا استوری، دوچرخه‌سوار بریتانیایی همراه بود که با کسب پانزدهمین مدال از جمله پنج طلا، رکورد جهانی قبلی خود را زد. تیم پارالمپیک بریتانیا در روز نخست مسابقات توکیو، شش مدال به دست آورد.

سارا استوری، ورزشکار ۴۳ ساله بریتانیایی در مسابقه ‌نهایی توانست رکورد سابق جهانی خود در دوچرخه‌سواری سرعتی سه کیلومتر زنان را ۴ ثانیه کوتاه‌تر کرده و هم‌تیمی خود کریستال لین‌-رایت را شکست دهد. مدال برنز این رشته نیز به دنیس شیندلر از آلمان رسید.

رسانه‌ها می‌گویند که سارا استوری، شگفتی روز اول مسابقات پارالمپیک توکیو است. دست چپ استوری از زمان تولد او کم‌توان بوده است. استوری قبلا شناگر بود و در ۱۹۹۲در ۱۴ سالگی در مسابقات پاراالمپیک بارسلون شرکت کرده است و در سال ۲۰۰۵ رشته‌اش را به دوچرخه‌سواری تغییر داد.

ایاد چلبی، شناگر عرب اسرائیلی نیز در شنای کرال پشت ۱۰۰ متر، در اولین روز مسابقات پاراالمپیک برنده مدال طلا شد. چلبی، ۳۴ ساله است و از بدو تولد ناشنوا بود و در ۱۳ سالگی بر اثر تصادف دچار فلج پایین‌تنه شد.این اولین مدال پارالمپیک برای یک ورزشکار عرب‌اسرائیلی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پارالمپیک، درست مانند المپیک توکیو به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با تاخیر برگزار شد.

برگزارکنندگان مسابقات در توکیو امیدوارند که این مسابقات نه‌تنها عرصه‌ای برای درخشش ورزشکاران ممتاز باشد، بلکه جامعه ژاپن را به فراگیری بیشتر ترغیب کند.

توکیو قبلا یک بار دیگر میزبان مسابقات پارالمپیک بوده است و در سال ۱۹۶۴ ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۲ کشور جهان در رقابت‌های پارالمپیک ژاپن شرکت کردند.

در مجموع مسابقات پارالمپیک ژاپن در میان ۲۲ رشته ورزشی، ۵۳۹ رقابت برای کسب مدال برگزار خواهد کرد.

بیشتر از ورزش