«دختر افغان» آنجلینا جولی رکورد اینستاگرام را شکست

تلاش جولی در دنیای واقعی دست‌کمی از تلاش ابرقهرمان فیلم‌ها ندارد

 آنجلینا جولی در بیست سال گذشته فعال حقوق پناهجویان بوده‌است-JASON TANNER / UNHCR / AFP

وقایع تلخ پیش‌آمده در افغانستان، ستاره سینما، آنجلینا جولی را بر آن داشت تا با وجود دوری از شبکه‌های اجتماعی، از این بستر برای جلب‌توجه جهانی به شرایط زنان در این کشور، استفاده کند.

این ستاره سینما، فعال محیط‌زیست و حقوق بشر، با عضویت در شبکه اجتماعی تصویر محور اینستاگرام، رکورد سریع‌ترین زمان رسیدن به یک‌میلیون دنبال کننده در اینستاگرام را شکست. جولی تنها با گذشت سه ساعت یک‌میلیون نفر را همراه خود کرد. جولی در این حساب کاربری که اکنون به رقم نه میلیون دنبال کننده نزدیک می‌شود، در اولین مطلب خود در اینستاگرام نوشت: «این نامه‌ای است که من از یک دختر نوجوان در افغانستان دریافت کرده‌ام. در حال حاضر، مردم افغانستان توانایی ارتباطی خود در رسانه‌های اجتماعی و ابراز نظر آزادانه را از دست داده‌اند. من به اینستاگرام آمده‌ام تا داستان‌های آن‌ها و صدای کسانی را که در سراسر جهان برای حقوق بشر مبارزه می‌کنند به اشتراک بگذارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در دومین نوشته خود در این شبکه اجتماعی، تصاویر و آماری درباره بی‌جا شدگان در جهان منتشر کرد و نوشت: «من با افراد آواره کار کردم زیرا به حقوق بشر اعتقاد زیادی دارم. نه به خاطر انجام کار خیر، بلکه به خاطر احترام عمیق برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ... امروزه یک درصد از جمعیت جهان - ۸۲٫۴ میلیون نفر - آواره هستند، این تقریباً دو برابر یک دهه قبل است.»

آنجلینا جولی که در فیلم «جاودان‌ها» جدیدترین اثر ابرقهرمانی مارول حضور دارد. داستان این فیلم درباره محافظت از بشریت در برابر حمله بیگانگان است.

تلاش جولی در دنیای واقعی دست‌کمی از تلاش ابرقهرمان فیلم‌ها ندارد. او که تلاش‌های زیادی درباره محیط‌زیست و حقوق بشر داشته، در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی ندارد. او جزو معدود ستارگانی است که حساب شخصی در این بستر مجازی نداشت. انتظار و علاقه دوست دارانش باعث شد در طول سه ساعت به یک‌میلیون دنبال کننده برد.

این رکورد قبلاً در اختیار روپرت گرینت، ستاره هری پاتر بود که پس از اولین حضور خود در شبکه اجتماعی در نوامبر ۲۰۲۰، یک‌میلیون دنبال کننده را در چهار ساعت و یک دقیقه جمع کرد. این رکورد قبل از او در دست سر دیوید اتنبروگ، مستندساز مشهور بود و قبل از او، جنیفر آنیستون ستاره مجموعه تلویزیونی «دوستان» توانسته بود در اکتبر ۲۰۱۹ در مدت ۵ ساعت و ۱۶ دقیقه یک‌میلیون دنبال کننده مشتاق را جمع کند.

بیشتر از زندگی