با کمتر از یک پوند در نزدیکی رم صاحبخانه شوید

خریداران علاقه‌مند باید تعهد دهند ملک خریداری‌شده را بازسازی خواهند کرد

خریداران ملزم نیستند در منزلی که می‌خرند و بازسازی می‌کنند، زندگی کنند - discover places

شهر مائنزا در منطقه لاتیوم رم به پروژه خانه‌های یک یورویی ایتالیا پیوست؛ یعنی افراد می‌توانند برای اولین بار نزدیک پایتخت ایتالیا با کمتر از یک پوند صاحب خانه شوند.

این طرح سال گذشته (۲۰۲۰) شروع شد و تعدادی از شهرهای کوچک و روستاهای سراسر ایتالیا املاکی را به قیمت خیلی ارزان ارائه دادند تا افراد را به مهاجرت به آن مناطق تشویق بکنند؛ مناطقی که اغلب یا جمعیتی پا به سن گذاشته دارند یا جمعیتشان در حال کاهش است.

کلودیو اسپردوتی، شهردار مائنزا، گفت پیوستن این شهر کوچک به پروژه بخشی از «پیمان برای تولد دوباره» روستا است و بنا دارد با ایجاد ارتباط میان مالکان فعلی و خریداران احتمالی، حدود ۱۰۰ ملکی را که دیگر استفاده نمی‌شوند بفروشد و شهر را دوباره زنده کند.

او به سی‌ان‌ان گفت: «ما این طرح را قدم به قدم پی می‌گیریم. به محض آنکه خانواده‌های اصلی با ما تماس بگیرند و خانه‌های قدیمی خود را تحویل دهند، آن‌ها را برای فروش در بازار ارائه خواهیم کرد و آگهی‌های عمومی برای همه مردم را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنیم تا تمام روند کاملا شفاف باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته وب‌سایت طرح، مسئولان شهر در نظر دارند با «متروک شدن مرکز شهر این روستای باستانی دوره قرون وسطی» که در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی رم واقع است، مقابله کنند.

خریداران علاقه‌مند باید تعهد دهند ملک خریداری‌شده را بازسازی خواهند کرد، املاکی که برخی آنقدر ویران شده‌اند که برای عابران پیاده خطرناک‌‌اند. آن‌ها باید این کار را در مدت سه سال از زمان خرید ملک به پایان برسانند. آنان همچنین تضمینی پنج هزار یورویی خواهند سپرد که پس از تکمیل بازسازی ملک، به آن‌ها پس داده می‌شود.

جزئیات برنامه آنچه برای ملک در نظر دارند، باید ارائه و ثبت شود؛ چه آن ملک قرار باشد همچنان خانه باقی بماند یا به هتلی کوچک، مغازه یا رستوران مبدل شود.

مقام‌های محلی در تلاش‌اند تا خریداران علاقه‌مند را به ملک مورد نظرشان وصل کنند و اگرچه درخواست‌ها برای چند خانه اول در تاریخ ۲۸ اوت بسته شده، شهردار اسپردوتی وعده داده است که با ادامه مذاکره با مالکان خانه‌ها، املاک بیشتری در بازار عرضه شود.

خریداران ملزم نیستند در منزلی که می‌خرند و بازسازی می‌کنند، زندگی کنند ولی آقای اسپردوتی خانواده‌های دارای فرزند و زوج‌های جوانی را که می‌خواهند تقریبا برای همیشه در مائنزا زندگی کنند، تشویق می‌کند برای خرید این املاک درخواست دهند.

© The Independent

بیشتر از سفر