مدودف زورش فقط به دوربین مسابقات رسید

مدودف، که مقابل هم‌وطن خود روبلف قرار گرفته بود بعد از سه پیروزی مقابل او نتیجه را واگذار کرد

دنیل مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان - Matthew Stockman/AFP

رقابت‌های تنیس سینسیناتی شب گذشته (شنبه) در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد و دنیل مدودف روس روند پیروزی‌هایش قطع شد. او که هفته پیش در رقابت‌های مسترز تورنتو قهرمان شده بود امیدوار بود تا در رقابت‌های سینسیناتی نیز به قهرمانی برسد تا بتواند در پایان سال ۲۰۲۱ در رده نخست رده‌بندی جهانی قرار گیرد.

مدودف، مرد شماره دو تنیس جهان که مقابل هم‌وطن خود روبلف قرار گرفته بود بعد از سه پیروزی مقابل او نتیجه را واگذار کرد و از رسیدن به دیدار پایانی باز ماند. هر دو تنیسور در این مسابقه بازی بسیار زیبایی را در حضور تماشاگران به نمایش گذاشتند و گرمای بسیار زیاد کار را برای هر دو تنیسور بسیار سخت کرده بود.

ضربات فورهند روبلف در این مسابقه به کمک او آمد و توانست در این مسابقه که ست اول را ۶-۲ واگذار کرده بود در دو ست بعدی با نتایج مشابه ۶-۳ به پیروزی برسد و دو بر یک پیروز این مسابقه باشد. اما اتفاق عجیب در این مسابقه برخورد مدودف در حین دویدن و ضربه زدن به توپ با دوربین فیلمبرداری انتهای زمین بود. او در این مسابقه بسیار تحت فشار بود و به این نتیجه رسیده بود که تنها راه بازگرداندن ضربات روبلف رفتن به انتهای زمین است و همین موضوع برای او دردسرساز شد و باعث آسیب زدن به خود و دوربین تلویزیون شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از این اتفاق بسیار عصبی بود و بازی لحظاتی متوقف شد و داور برای بررسی شرایط بیشتر وارد مهلکه شد. مدودف که با برخورد به دوربین از ناحیه دست چپ احساس ناراحتی می‌کرد با حرکتی زشت لگدی محکم به دوربین فیلمبرداری زد و خطاب به داور گفت: «چه کسی اینجا مسئول است، اگر دست من دچار شکستگی شود چه کسی جوابگوی این موضوع است.»

او بارها به دلیل این موضوع در مدت مسابقه تقاضای وقت پزشکی کرد و به این مورد معترض بود. در دیگر دیدار مرحله نیمه پایانی الکساندر زورف آلمانی، قهرمان رقابت‌های المپیک توکیو و دارنده مدال طلای مسابقات، مقابل سیتسیپاس یونانی، نفر سوم جهان، قرار گرفت و در یک بازی دشوار موفق شد ۲ بر ۱ از سد این حریف جوان و آماده عبور کند و برای نهمین بار به فینال یک مسابقه مسترز راه پیدا کرد.

زورف در ست سوم مسابقه در حالی که دو گیم خود را به حریف واگذار کرده بود و چهار بر یک از سیتسیپاس عقب بود، بازگشتی رویایی به مسابقه داشت و موفق شد گیم‌های از دست رفته را جبران کند و در انتها پیروز مسابقه باشد. رقابت آن‌ها نیز حاشیه کمتری از دیگر دیدار این مرحله نداشت.

سیتسیپاس پس از شکست در ست اول برای تعویض لباس‌هایش نزدیک به ۹ دقیقه وقت تلف کرد و برای انجام  این کار به رختکن مخصوص بازیکنان رفت اما این وقت تلف کردن برای زورف آشنا بود و او خطاب به داور می‌گفت که او در حال مکاتبه با پدرش است که مربی اوست. پس از رفتن سیتسیپاس به رختکن، پدر او در حال تایپ کردن مطالبی بر گوشی موبایل بود و تصویر او بارها در استادیوم پخش شد. او بر این عقیده بود که برای پسرش در درون رختکن پیام می‌فرستد حتی تاخیرش برای بازگشت به زمین به شکلی شد که سرداور مسابقات، علی نیلی از ایران که از داوران بین‌المللی و باسابقه در تنیس است، دست به کار شد و شخصا به داخل رختکن رفت و او را به زمین مسابقه بازگرداند.

زورف معتقد است او در تمامی مسابقات از این راهکار استفاده می‌کند. این موضوع هنوز ثابت نشده است و در صورت تایید می‌تواند محرومیت‌هایی را برای سیتسیپاس به همراه داشته باشد. بنا به قوانین موجود در تنیس بازیکنان حین مسابقه اجازه ندارند با مربیان خود در مورد مسائل تاکتیکی صحبت کنند و داور مسابقه در صورت تشخیص این موضوع می‌تواند از آن‌ها امتیاز کسر کند.  

بیشتر از تنيس