توصیه مقام‌های بهداشتی آمریکا به تزریق دوز تقویتی واکسن‌های کرونا

تزریق دوز سوم طبق برنامه تعیین شده پس از گذشت هشت ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌های فایزر یا مدرنا انجام خواهد شد

این برنامه از هفته بعد از ۲۰ سپتامبر می‌تواند آغاز شود-ROBYN BECK / AFP

مقام‌های حوزه بهداشت ایالات متحده روز چهارشنبه توصیه کردند که با توجه ضعیف شدن میزان کارایی واکسن‌های تزریق شده کرونا پس از گذشت چند ماه، همه مردم آمریکا دوز تقویتی واکسن را برای مقابله با شیوع سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آن‌طور که مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و دیگر مسئولان ذیربط اشاره کرده‌اند، تزریق دوز سوم طبق برنامه تعیین شده پس از گذشت هشت ماه از تزریق دوز دوم واکسن‌های فایزر یا مدرنا انجام خواهد شد.

با این حساب، این برنامه از هفته بعد از ۲۰ سپتامبر می‌تواند آغاز شود. اداره غذا و داروی ایالات متحده در حال بررسی جنبه‌های ایمنی و کارایی این برنامه پیشنهادی است.

مقام‌های بهداشتی همچنین گفتند افرادی که واکسن تک‌دوزی جانسون‌اند‌جانسون را دریافت کرده‌اند، احتمالا نیاز به دریافت یک دوز دیگر این واکسن را خواهند داشت. اما در عین حال گفتند منتظر دریافت اطلاعات بیشتر بوده و هنوز در حال بررسی جزئیات هستند.

به گفته مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، با وجود آن که ایالات متحده شواهدی از کاهش میزان کارایی واکسن‌ها به مرور زمان و در برابر سویه دلتا را شاهد بوده است، این مرکز همچنان معتقد است واکسن‌های ضدکووید-۱۹ سطح بالایی از محافظت در برابر عوارض شدید بیماری، بستری شدن مبتلایان و مرگ بر اثر آن را فراهم می‌کنند.

راشل والنسکی روز چهارشنبه در جریان یک نشست مجازی گفت، «ما نگرانیم که محافظت قوی کنونی در برابر عفونت شدید، بستری شدن و مرگ در ماه‌های آینده کاهش یابد، به ویژه در میان کسانی که در معرض خطر بالا هستند یا آنهایی که زودتر واکسینه شده‌اند.»