سخنگوی طالبان: نمی‌دانستم با تلویزیون اسرائیل صحبت می‌کنم

سهیل شاهین: «ممکن است برخی از روزنامه‌نگاران رسانه خود را مخفی کنند»

Dimitar DILKOFF / AFP

 

درحالی‌که بسیاری تصور می‌کردند، مصاحبه سهیل شاهین، سخنگوی طالبان با تلویزیون اسرائیل می‌توان نشان‌دهنده استراتژی‌های جدید این گروه باشد، او هرگونه مصاحبه آگاهانه با اسرائیل را انکار کرد. 

به گزارش اورشلیم پست، سهیل شاهین مدعی شد که با کسی که خود را به عنوان خبرنگار اسرائیل معرفی کرده باشد، مصاحبه نکرده است. او در توییتی نوشت: «پس از سقوط کابل، من هر روز مصاحبه‌های زیادی با روزنامه‌نگاران انجام می‌دهم و ممکن است برخی از روزنامه‌نگاران رسانه خود را مخفی کنند.» 

مصاحبه سهیل شاهین با تلویزیون اسرائیل، روز چهارشنبه (۱۸ اوت) بازتاب وسیعی پیدا کرد و به‌طور گسترده بازنشر شد. حتی برخی اظهار کردند که این مصاحبه ممکن است نشان‌دهنده استراتژی‌های جدید طالبان باشد. برخی دیگر نیز شگفت‌زده شدند اما حالا سهیل شاهین این مصاحبه را انکار کرده است. 

او در گفت‌وگو با «روعی کیص» خبرنگار شبکه خبری کان ۱۱ ‎اسرائیل در پاسخ به اینکه طالبان از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ تاکنون چه تغییری کرده است، گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم سرزمینمان علیه کشورهای دیگر مورد سوء‌استفاده قرار بگیرد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی مخاطبان این مصاحبه گفته‌اند که این مصاحبه نشان می‌دهد طالبان از اشتباه‌های گذشته خود درس گرفته است. 

پس از بازنشر گسترده این مصاحبه برخی رسانه‌های داخلی ایران در پی آن بودند که بدانند آیا همسایه آن‌ها با رسانه اسرائیلی گفت‌وگو کرده است یا خیر اما خبرگزاری فارس به نقل از سخنگوی طالبان نوشته است که او از گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «رژیم صهیونیستی» خودداری کرده است.