آمار مبتلایان روزانه به کرونا در اسرائیل از ۸۵۰۰ نفر گذشت

روز دوشنبه رکورد جدیدی در میزان شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در اسرائیل ثبت شد

از حدود ۱۴۲هزار نفر که روز دوشنبه آزمایش کرونا داده‌اند، نتایج تقریبا ۶.۲درصد از آن‌ها مثبت بوده است- Nir Elias/ REUTERS

در اسرائیل روز دوشنبه، ۲۵ مردادماه، با شناسایی ۸هزار و ۶۴۶ مبتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ رکورد جدیدی در میزان شیوع گونه دلتای ویروس کرونا ثبت شد. آمار روز دوشنبه از بالاترین شمار مبتلایان روزانه در اسرائیل در موج فعلی کرونا تاکنون خبر می‌داد.

وزارت بهداشت اسرائیل صبح سه‌‌شنبه، ۲۶ مرداد، با به‌روز رسانی آمار مبتلایان به کووید-۱۹، از شناسایی یک‌هزار و ۶۹۱ مورد ابتلای جدید از نیمه‌‌شب تا صبح خبر داد و اعلام کرد که تعداد کل موارد ابتلا به بیماری در این کشور از آغاز همه‌گیری کرونا تاکنون به ۹۵۱هزار و ۲۶۶ مورد رسیده است. تعداد کل جان‌باختگان در اثر بیماری کرونا نیز تا صبح سه‌شنبه در اسرائیل به شش‌هزار و ۶۹۴ نفر رسید.

به گزارش تایمز اسرائیل، از حدود ۱۴۲هزار نفر که روز دوشنبه آزمایش کرونا داده‌اند، نتایج تقریبا ۶.۲درصد از آن‌ها مثبت بوده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه‌بر این از نیمه‌شب دوشنبه تا صبح سه‌شنبه ۲۸ نفر به تعداد بیمارانی که در حال حاضر در اسرائیل در وضعیت وخیم بیماری کرونا قرار دارند افزوده شده و رقم کل این بیماران به ۵۵۹ نفر رسیده است که به ۸۹ نفر از آن‌ها دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) وصل کرده‌اند. بنابر اعلام وزارت بهداشت، موارد وضعیت بیماری وخیم در میان افرادی که واکسن نزده‌اند، حدود هشت برابر افراد واکسینه‌شده بوده است. 

بیش از ۵.۴ میلیون نفر از جمعیت ۹.۳ میلیون نفری اسرائیل دست‌کم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که به بیش از یک‌میلیون نفر از این تعداد دوز سوم (تقویتی) واکسن کرونا نیز تزریق شده است. دوز سوم واکسن کرونا در اسرائیل در حال حاضر به افراد بالای ۵۰ سال، کادر درمان و افرادی که مشکلات سیستم ایمنی دارند، ارائه می‌شود. 

براساس این گزارش، در طول هفته گذشته پنج نماینده کنست، پارلمان اسرائیل، نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از میان این افراد، گیلاد کاریو، نماینده حزب کارگر در کنست، با وجود واکسیناسیون کامل، به این بیماری مبتلا و صبح روز سه‌شنبه در بیمارستان بستری شده است.

اسرائیل نخستین کشوری بود که با توجه به افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کووید-۱۹، از یک ماه پیش ارائه دوز واکسن تقویتی به افراد بالای ۶۰ سال را آغاز کرد و از روز جمعه نیز تزریق دوز سوم به افراد بالای ۵۰ سال در آن کشور آغاز شد.   

وزارت بهداشت اسرائیل روز یکشنبه از اعمال محدودیت‌هایی جدید برای حداکثر تعداد افراد حاضر  تجمع‌ها خبر داد و همچنین بر ضرورت رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی در مکان‌هایی چون فروشگاه‌ها و مراکز خرید تاکید کرد.  

با گسترش شیوع گونه دلتای ویروس و موج جدید کرونا در اسرائیل، دولت تصمیم گرفت به‌جای اعمال چهارمین دور قرنطینه در آن کشور، از طریق وضع برخی محدودیت‌ها، هم‌زمان با پیش بردن واکسیناسیون و ارائه دوز تقویتی واکسن، با این موج جدید بیماری مقابله کند.

بیشتر از جهان