اندی ماری مسابقات تنیس سینسیناتی را با برد آغاز کرد

جوکوویچ مرد شماره ۱ تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی، در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت

 اندی ماری بریتانیایی، رقابت‌های المپیک را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد- Getty Images via AFP

رقابت‌های تنیس مسترز یک هزار امتیازی سینسیناتی آمریکا یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها پیش از شروع آخرین گرند اسلم سال است که بلافاصله پس از مسابقات تنیس تورنتو برگزار می‌شود. دنیل مدودف که در مسابقات تورنتو قهرمان شد، حالا اینجا هم می‌تواند شانس نخست قهرمانی رقابت‌ها باشد.

مدوف در سال ۲۰۱۹ نیز در بسیاری از رقابت‌های تنیس پیش از رقابت‌های نیویورک به قهرمانی رسید اما در بازی فینال مسابقات نیویورک مغلوب نادال شد. به نظر می‌رسد در سال جاری او دوباره در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و برای رسیدن به قهرمانی در آخرین گرند اسلم سال بالاترین شانس را دارد.

راجر فدرر سوییسی که چند روز پیش اعلام کرد به دلیل جراحی دوباره زانو تا مدت نامعلومی در رقابت‌های تنیس شرکت نخواهد کرد، با هفت عنوان قهرمانی در رقابت‌های سینسیناتی رکورددار است. او همچنین سابقه بیشترین تعداد حضور در فینال را با هشت مرتبه و بیشترین تعداد بازی با ۵۷ مسابقه را در اختیار دارد.

اندی ماری بریتانیایی، قهرمان دو دوره رقابت‌های سینسیناتی که پس از شرکت در مسابقات ویمبلدون، رقابت‌های المپیک را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد، در رقابت‌های تورنتو نیز غایب بود. او در دور نخست مسابقات سینسیناتی موفق شد ریشار گسکه از فرانسه را در دو ست متوالی مغلوب کند و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد. او در مرحله بعد مقابل برنده رقابت هورکاچ و داویدوویچ، بازی سختی خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری نیز مانند دیگر بازیکنان صاحب‌نام دنیا در دو سال اخیر بارها مورد عمل جراحی (لگن) قرار گرفته اما هیچ‌وقت نتوانسته است به دوران اوج خود بازگردد. ریشار گسکه فرانسوی هم که در سال ۲۰۱۹ در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها حاضر بود، حالا با این شکست برای نخستین بار از جمع ۸۰ تنیسور برتر دنیا خارج خواهد شد.

مسابقات سینسیناتی هر ساله در شهر میسن آمریکا با حضور تماشاگران زیادی برگزار می‌شود. سال گذشته این رقابت‌ها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در محل برگزاری رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا یعنی مجموعه بیلی جین کینگ برگزار شد اما در سال جاری با برداشته شدن محدودیت‌ها، این مسابقات به مکان اصلی خود بازگشته است و با حضور تعداد زیادی از تماشاگران برگزار خواهد شد. از دیگر مسابقات مهم مرحله نخست می‌توان به پیروزی سینر، فونینی، شوارتزمن و خاچانوف برابر حریفانشان اشاره کرد.

جوکوویچ مرد شماره ۱ تنیس جهان و مدافع عنوان قهرمانی، در این رقابت‌ها حضور نخواهد داشت. جوکوویچ هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل خستگی ناشی از مسابقات المپیک و برای حضور پرقدرت در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. رافائل نادال نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه پای چپ در این مسابقات حضور ندارد. واورینکا و دومینیک تیم نیز از دیگر بازیکنان غایب و صاحب‌نام در این رقابت‌هایند.

نفر نخست در این رقابت‌ها می‌تواند هزار امتیاز به دست آورد و جایگاه خود در رده‌بندی جهانی را به میزان چشمگیری ارتقا دهد. نفر اول و دوم این مسابقات به ترتیب ۳۹۱ و ۲۱۸ هزار دلار جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

بیشتر از تنيس