آغاز ناامیدکننده آرسنال و آرتتا در فصل جدید لیگ برتر انگلستان

تیم فوتبال آرسنال در بازی شب گذشته هر دو مهاجم اصلی خود یعنی اوبامیانگ و لاکازت را به دلیل بیماری در اختیار نداشت

هفته آینده تیم فوتبال آرسنال در دیداری مهم و حساس به مصاف تیم فوتبال چلسی، خواهد رفت - Adrian DENNIS / AFP

رقابت‌های فوتبال در لیگ برتر انگلستان شب گذشته (جمعه) با دیدار آرسنال و برنتفورد در فصل جدید کار خود را آغاز کرد.

تیم فوتبال برنتفورد که به تازگی و پس از گذشت ۷۰ سال به لیگ برتر انگلستان راه پیدا کرده است در این مسابقه میزبان بود و موفق شد با امتیاز دو بر صفر آرسنال را مغلوب کند و اولین باخت را به آرتتا و یارانش تحمیل کرد.

تیم تازه صعود کرده برنتفورد که به آن‌ها لقب زنبورها نیز در فوتبال انگلستان داده شده است در این مسابقه از سامان قدوس، مهاجم ایرانی، خود استفاده نکرد و او از روی نیمکت نظاره‌گر بازی بود. آرسنال فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر را به بدترین شکل ممکن به پایان رساند و در رده هشتم جدول جای گرفت و نتوانست سهمیه حضور در هیچ‌یک از رقابت‌های فوتبالی اروپا را کسب کند و این ضعیف‌ترین عملکرد تیم در تاریخ این باشگاه به حساب می‌آید.

تیم فوتبال آرسنال در بازی شب گذشته هر دو مهاجم اصلی خود یعنی اوبامیانگ و لاکازت را به دلیل بیماری در اختیار نداشت و همین موضوع کار را در خط هجومی این تیم با مشکل روبه‌رو کرده بود. آن‌ها در خط دفاعی نیز در نقل و انتقالات خود داوید لوئیز را از دست دادند و بن وایت تازه‌وارد در ترکیب آرسنالی‌ها حضور داشت.

آرسنالی‌ها برخلاف دیگر تیم‌های مطرح لیگ برتر انگلستان موفق به جذب بازیکن ارزشمند و ستاره نشدند و مالکان این باشگاه اعتقادی به جذب بازیکنان صاحب‌نام در این تیم ندارند. آرسنال در این مسابقه نمایش خوبی از خود نشان نداد و آن‌ها در رسیدن به محوطه جریمه و به وجود آوردن موقعیت گلزنی نیز ناموفق بودند. تیم فوتبال برنتفورد در نیمه نخست نسبت به آرسنال نمایش بهتری داشت و در دقیقه ۲۲ سرخی کانوس گل زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها در نیمه دوم نیز بازی بهتری نسبت به آرسنال از خود نشان دادند و موفق شدند در دقیقه ۷۳ روی یک پرتاب بلند اوت و با ضربه سر نورگارد دروازه توپچی‌ها را برای بار دوم باز کنند و مشکلات آرتتا از روز اول رقابت‌ها به این شکا آغاز شد. این نتیجه تا پایان بازی ادامه داشت و اولین باخت آرسنال در فصل جدید رقم خورد، باختی که آرسنال با آن بیگانه نیست و آن‌ها در سال گذشته ۱۳ بازی را در لیگ برتر انگلستان با شکست پشت سر گذاشتند. آرتتا پس از پایان بازی معتقد بود که آن‌ها مستحق این شکست بوده‌اند.

او می‌گوید در این مسابقه بازیکنانش بیش از حد توانشان کار کرده‌اند، تعدادی از بازیکنان جوان تیم برای نخستین بار در لیگ برتر بازی کردند و نبود دو مهاجم اصلی تیم به گفته او ضربه سنگینی در اولین مسابقه به آن‌ها زد. او پس از بازی گفت: «من بسیار ناامیدم، ما مقابل تیمی قدرتمند و باانگیزه بازی کردیم، نبود دو بازیکن اصلی کار را برای ما سخت کرد و نمی‌دانم که در بازی‌های بعد می‌توانیم آن‌ها را در اختیار داشته باشیم یا خیر. البته ما پیش از این مسابقه می‌دانستیم که لاکازت و اوبامیانگ را در اختیار نداریم، همین موضوع باعث شد در ایجاد موقعیت ناتوان باشیم. فقط می‌توانم بگویم باید به مسابقات آینده امیدوار باشیم و من برای بهترین عملکرد تیم تمام تلاشم را خواهم کرد.»

اما شاید این نتیجه خیلی زود سران باشگاه آرسنال را برای برکناری آرتتا مجاب کند. آرتتا در فصل قبل هم در حالی که انتظار می‌رفت برای نتایج ضعیف برکنار شود مورد حمایت مدیران باشگاه قرار گرفت و در مقام خود ابقا شد. اما مورد مشخص در تیم آرسنال نبود بازیکنان سرشناس در ترکیب این تیم است و از زمان رفتن آرسن ونگر این تیم با مشکلات ساختاری فراوان و کمبود بازیکنان چهره مواجه شده است و به نظر نمی‌رسد با رفتن آرتتا نیز این مشکلات به پایان برسد.

هفته آینده تیم فوتبال آرسنال در دیداری مهم و حساس به مصاف تیم فوتبال چلسی، پیروز رقابت‌های لیگ قهرمانان و سوپر جام اروپا، خواهد رفت و یکی از دربی‌های معروف لندن را برگزار خواهند کرد. این مسابقه می‌تواند آخرین حضور آرتتا روی نیمکت مربیگری آرسنال باشد.

بیشتر از فوتبال