وزارت بهداشت ایالات‌متحده: «به صورت حیوانات ماسک نزنید»

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویروس می‌تواند از پوست، خز یا موی حیوانات به افراد منتقل شود وجود ندارد

خطر انتقال ویروس کرونا توسط حیوانات پایین است؛ اما در صورت بیمار شدن از تماس با آن‌ها خودداری کنید-Mohd RASFAN / AFP

مقامات بهداشتی آمریکایی از صاحبان حیوانات خانگی خواستند با توجه به احتمال اندک ابتلای حیوانات به کووید ۱۹، از ماسک صورت برای آن‌ها استفاده نکنند.

تعداد کمی از حیوانات خانگی در سراسر جهان، ازجمله گربه و سگ، به ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، آلوده‌شده‌اند اما نگرانی از شیوع بیماری در بین حیوانات خانگی یا انتقال بین حیوان و انسان وجود ندارد.

وزارت بهداشت ایالات‌متحده، بر اساس اطلاعات موجود تا به امروز، اعلام کرده است خطر انتقال ویروس کرونا توسط حیوانات پایین است؛ اما در صورت بیمار شدن از تماس با حیوانات خانگی خودداری کنید.

در اغلب موارد گزارش‌ شده از ابتلای حیوانات خانگی به این بیماری، در تماس مستقیم با فرد بیمار قرار داشته‌اند بنابراین اگر فردی در خانه دچار بیماری شد، آن شخص را از دیگران، از جمله حیوانات خانگی جدا کنید. این توصیه شامل پرندگان، خزندگان و هر نوع دیگری از حیوانات نیز می‌شود و تنها برای پستانداران نظیر سگ و گربه نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش حیوانات آلوده به SARS-CoV-2 در سراسر جهان ثبت‌شده است. اکثر این حیوانات پس از تماس با افراد مبتلا به کووید ۱۹، از جمله صاحبان، سرپرستان یا نگهبان‌های باغ‌وحش‌ها، آلوده شدند. ما هنوز همه حیواناتی را که می‌توانند آلوده شوند، نمی‌شناسیم؛ اما تاکنون ابتلای تعداد اندکی از حیوانات همراه، از جمله گربه و سگ خانگی و یک راسوی اهلی به ثبت رسیده است.

حیواناتی در باغ‌وحش‌ها و پناهگاه‌ها هم آلوده شده‌اند از جمله چندین گربه‌سان، سمور و راسو. گزارش‌هایی از ابتلای چندین گوزن دم‌سفید وحشی در چندین ایالت آمریکا ثبت شد.

به دلیل آنکه خطر سرایت ویروس کرونا به حیوانات خانگی پایین است، ماسک روی صورت آن‌ها نگذارید زیرا ماسک می‌تواند به حیوان خانگی شما آسیب برساند.

هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ویروس می‌تواند از پوست، خز یا موی حیوانات خانگی به افراد منتقل شود وجود ندارد.

حیوان خانگی خود را با ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی، الکل، پراکسید هیدروژن یا سایر محصولات مانند ضدعفونی کننده دست، دستمال‌های تمیز کننده یا سایر پاک‌کننده‌های صنعتی یا سطحی پاک یا حمام نکنید.

اگر در مورد محصولات مناسب برای حمام کردن یا تمیز کردن حیوان خانگی خود سؤالی دارید، با دامپزشک خود مشورت کنید.

وزارت بهداشت ایالات‌متحده همچنان بر توصیه‌های معمول خود تمرکز کرده و از شهروندان می‌خواهد از تماس‌های غیرضروری پرهیزکرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. همچنین با مشاهده علائم در مراجعه به مراکز درمانی سهل‌انگاری نکرده و در صورت ابتلا، به کسانی که با آن‌ها در تماس بوده‌اند بیمار شدن خود را اطلاع دهند.