در کابینه رئیسی، جای تَتَلّو خالی

ماشین پرشیا و اسلام راستین

مقامات اسرائیل هشدار داده‌اند که ابراهیم رئیسی از سلامت روانی برخوردار نیست

ویژگی‌های وزرای حجت الاعدام رئیسی

پرزیدنت رئیسی میرغضب معروف که این روزها  پاره تن اش در سوئد زیر محاکمه است، کابینه‌اش را معرفی کرد و پست‌های کلیدی را مثل غنائم جنگی (جنگ با ملت) بین یک عده اراذل و اوباش مورد اطمینان تقسیم کرد. (اگر از بین آن‌ها احیاناً کسی اراذل و اوباشی نباشد، من از پیش، پوزش‌خواه اویم.)

*در میان وزرای انتخابی جای خالی امیر تتلو به‌روشنی خالیست. آقای رئیسی چهار سال پیش به او قول داده بود که اگر رئیس‌جمهور شود، رادیو تلویزیون را به او می‌دهد اما گویا تتلو وزارت دفاع را هم می‌خواسته، که دعوایشان شده! (این یکی البته شوخی است، کسی برداشت تاریخی از آن نکند.)

*در خبرها آمده بود که پست‌های خیرات شده خیلی شبیه کابینه احمدی‌نژاد است. گویا رئیسی می‌خواسته خود احمدی‌نژاد را هم به عنوان رئیس‌جمهوری معرفی کند که یواش‌یواش به او حالی کرده‌اند لزومی ندارد!

*توی این هیر و ویر مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که رئیسی اختلال روانی دارد و نمی‌شود با او قول و قرار گذاشت. از قضا آوارگان فلسطین هم همین عقیده را در مورد مقامات اسرائیلی دارند.

*علاوه بر لباس-شخصی‌ها، یکی دو نفر سردار مردار از سپاه و ارتش هم در کابینه هستند. مناسبت تخصص‌ها با پست‌ها گاهی آن‌قدر پرت‌وپلاست که گمانه انجام قرعه‌کشی را برای تقسیم غنائم تقویت می‌کند.

*حمید سجادی را گذاشته‌اند وزیر ورزش که خودش قهرمان دوی آسیا بوده. (این یکی در قرعه‌کشی شرکت نداشته). گفته می‌شود انتصاب او به این منظور است که ورزشکارانی که به خارج کشور می‌روند و قصد فرار دارند، ایشان بدود بگیرد برشان گرداند به بند ۲۰۹ اوین.

*رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شده، در حالیکه از وقتی وزیر نفت احمدی‌نژاد بوده، هنوز یک دکل نفتی گم شده در پرونده‌اش دارد. قرار است این بار یکی دو تا شهر در پرونده‌اش مفقود شود.

*جواد اوجی وزیر نفت شده. او قبلاَ رئیس شرکت ملی گاز بوده. (مگر اژه‌ای نبود رئیس شرکت گاز؟) اوجی در زمان همکاری با وزیر نفت احمدی‌نژاد، (رستم قاسمی، که همین بالا ذکر خیرش رفت) مامور انتقال شمش‌های طلا به کشورهای همسایه برای تهاتر کالا به کالا و دور زدن تحریم بوده. امیدوارم آقای رستم قاسمی در شمارش شمش‌ها و تحویل آن‌ها به ایشان، حواس‌جمع می‌داشته، چون‌که شمش طلا خیلی از دکل کوچک‌تر است.

*علی اکبر محرابیان که شده وزیر نیرو، در میان این جمع یک استثناست. سابقه دزدی این یکی عجالتاً علمی است! ایشان کتاب «اتاق امن زلزله» را از مبتکرش دزدیده بود و به نام خودش کرده بود که دادگاه پس گرفت. دزدی علمی عیبش همین احتمال پس گرفته شدن است. کتاب با دکل فرق می‌کند.

*گفته می‌شود در مورد وزارت اقتصاد نام بابک زنجانی هم در میان بوده اما ابهامات مربوط به محل سکونت او که در زندان است یا در ویلای لواسان، باعث شده او آفتابی نشود و فعلاً در سایه همکاری کند.

*محمدمهدی اسماعیلی شده  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شکر خدا طلبه بوده. قبلا گفته می‌شد پست وزارت ارشاد را به راننده اتومبیل پرشیا خواهند داد که چند روز پیش دو بانوی بی‌حجاب را در ارومیه زیر گرفت، ولی از آنجا که هنوز برائت یارو را رسماً اعلام نکرده‌اند، نمی‌شد جایزه‌ای بهش داد. بخصوص که احتمال دارد اعتراض سرداری را به دنبال داشته باشد که در تظاهرات ۸۸ با جیپ از روی جوان افتاده‌ای رد شد و انگار فقط پاداش نقدی گرفت.

گویا در مورد حادثه ارومیه رهبر معظم فتوا داده اند که اگر راننده گواهینامه داشته، تخلفی که قابل‌تعقیب باشد نکرده، اما به‌شدت تأکید فرمودند گواهینامه این شخص فعلاً توقیف شود، حق رانندگی نداشته باشد تا وقتی که بی‌حجاب بعدی را ببیند.

****

ماشین پرشیا و اسلام راستین

راننده اتومبیل پرشیا، دو زن بی‌حجاب را در ارومیه زیر گرفت.

تا هست این حکومتِ «ملت به اختیار»
ای هم‌وطن بنال و به همراه من بزار
 
تا هست چرخ و دنده و فرمان به دست دین
بیچاره آن پیاده و بی‌رحم آن سوار
 
بیهوده است صحبت اسلام راستین
دین راست و دروغ ندارد، به هر دیار
 
اسلام راستین و دروغین، همین یکی ست
شاهد؟ بیا: مراجع تقلید جیره‌خوار
 
با دشمنان هنوز مدارا؟ نه هم‌وطن
حافظ مباش و مشت خود از جیب خود درآر
 
تا غرب و شرق لقمه از این سفره می‌برند
ایرانیا بجز به خودت، رو به کس میار
 
«در سایه حکومت مذهب!»، (سرِ ستون)
تیترش یکی بود همه اخبار ناگوار
 
مفلوک، مذهبی که بیفتد به حال مرگ
تا تار موی پیرزنی گشت آشکار
 
سهم زنان مملکت من ز «انقلاب!»
ماشین پرشیا و اسید است و سنگسار
 
ای وای بر من و همه مردان هم‌وطن
در میهنی که لطمه به زن هست افتخار
 
تاریخ جان، بیا و «ارومیه» را ببر
لطفی کن و دوباره «رضائیه» را بیار
 
ذهن از خرافه تا نشود پاک، هم‌وطن
هر شهر و ده «ارومیه» گردد به روزگار
 
هادی هنوز حرف در این باره مانده است
هرچند گفته‌اند بسی ایرج و بهار

***

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه