اف‌دی‌ای به‌زودی دوز سوم واکسن کرونا را تایید می‌کند

قرار است بیمارانی که سیستم ایمنی بدنشان مشکل دارد دوز سوم واکسن فایزر و مدرنا را دریافت کنند

پژوهش‌ها نشان داده بدن افراد دچار نقص ایمنی پس از دو دوز واکسن، پادتنی تولید نکرده‌ است‌ـ ORLANDO SIERRA / AFP

بر اساس گزارش‌ها، اداره غذا و داروی آمریکا قرار است این هفته واکسن تقویتی کرونا را تایید کند. 

این اداره با تغییر مجوز اضطراری که برای واکسن‌های فایزر و مدرنا صادر کرده، به افرادی که سیستم ایمنی بدنشان دچار مشکل است امکان می‌دهد که دوز سوم را دریافت کنند.

این تصمیم، که شاید پنجشنبه همین هفته اعلام شود، در پی آن اتخاذ شد که هیئتی از مشاوران آن‌ را در ماه ژوییه به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» پیشنهاد داد.

سخنگوی اداره غذا و داروی آمریکا گفت: «این اداره نظارت نزدیکی بر داده‌هایی دارد که از پژوهش‌های جاری در مورد تزریق دوز اضافه واکسن‌های تاییدشده کرونا به افرادی که مشکل سیستم ایمنی بدن دارند به دست می‌آیند.»

او در ادامه افزود: «این اداره همراه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در حال بررسی گزینه‌های احتمالی در این مورد است و در آینده نزدیک، اطلاعات لازم را منتشر خواهد کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود ۹ میلیون بزرگسال در آمریکا نقص سیستم ایمنی بدن دارند مانند گیرندگان اعضای پیوندی، بیماران سرطانی، افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی.

پژوهشی در دانشگاه جانز هاپکینز نشان داده است که در این گروه از بیماران، بیشتر آن‌ها پس از واکسیناسیون، پادتنی در مقابل ویروس کرونا تولید نکردند.

از میان افراد باقی‌مانده نیز برخی تنها به سطح پایینی از ایمنی مقابل این ویروس رسیدند.

اما در این پژوهش، دوز سوم واکسیناسیون باعث افزایش سطوح پادتن شد.

آمریکا در مدت همه‌گیری کرونا، شاهد ثبت ۳۶.۲ میلیون مورد ابتلا به کرونا و ۶۱۹ هزار مورد مرگ در اثر ابتلا به این ویروس بوده است.

کاخ سفید قرار است در ماه آینده راهبردش برای تزریق دوز تقویتی واکسن کرونا به تمام آمریکایی‌های واکسینه‌شده را اعلام کند.

دکتر ویوک مورتی، فرمانده سپاه بهداشت و سلامت عمومی آمریکا، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن در حال بررسی است که چه افرادی به دوز تقویتی واکسن نیاز خواهند داشت و چه زمانی باید آن‌ را دریافت کنند.

او گفت: «ما نگران این افراد بوده‌ایم. از نزدیک دنبالشان کرده‌ایم و به نظرم، بیشترمان باور داریم که باید کارهای بیشتری برای محافظت از این افراد انجام دهیم.»

© The Independent

بیشتر از بهداشت و درمان