بازداشت کارمند سفارت بریتانیا در آلمان به اتهام جاسوسی برای روسیه

«متهم در ازای انتقال اطلاعات، پول نقدی که مبلغ آن هنوز نامشخص است دریافت کرد.»

سفارت بریتانیا در برلین، پایتخت آلمان- John MACDOUGALL / AFP

پلیس آلمان یک مرد بریتانیایی را که برای سفارت بریتانیا در برلین کار می‌کرد، به ظن ارسال اسناد و اطلاعات به دستگاه جاسوسی و اطلاعاتی روسیه در ازای دریافت پول، بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان‌های آلمان روز چهارشنبه اعلام کردند محل سکونت و کار فرد بازداشت شده، که تنها با نام اختصاری «دیوید س.» معرفی شده، مورد بازرسی قرار گرفته است.

دفتر دادستان کل آلمان در بیانیه‌ای گفت «دست‌کم در یک مورد، او اسنادی که در طول فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش به‌دست آورده بود را یک نماینده سرویس اطلاعاتی روسیه تحویل داد.»

در این بیانیه همچنین گفته شده است که «متهم در ازای انتقال اطلاعات، پول نقدی که مبلغ آن هنوز نامشخص است دریافت کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مظنون که روز سه‌شنبه در پوتسدام در حومه پایتخت دستگیر شد و به گفته پلیس بریتانیا ۵۷ ساله است، امروز در دادگاه و برای ادامه تحقیقات، در برابر قاضی حاضر خواهد شد.

رویترز از قول یک منبع امنیتی که هویتش را فاش نکرده نوشته است که انگیزه فرد بازداشت شده از این کار پول بوده است. 

نشریه آلمانی «فوکوس آنلاین» در گزارشی در همین زمینه نوشته است اسناد منتقل شده به روس‌ها حاوی اطلاعاتی در زمینه مبارزه با تروریسم بودند.

قاضی مسئول تحقیقات در دیوان عدالت فدرال آلمان حکم بازداشت این کارمند سفارت بریتانیا را «به ظن فعالیت یک مامور مخفی» تایید کرده است؛ به این معنا که وی در بازداشت باقی خواهند ماند و تحقیقات ادامه خواهد یافت.

دولت و دستگاه اطلاعاتی روسیه تا پیش از انتشار این گزارش به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.

بیشتر از جهان