مگان مارکل ممکن است نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شود

«با حمایت پدرخوانده‌های دموکرات، یعنی خانواده‌های کلینتون و اوباما، مگان با سختی چندانی مواجه نخواهد شد تا به عنوان یکی از ۴۰ نماینده این ایالت در مجلس به واشنگتن فرستاده شود»

مگان مارکل، دوشس ساسکس- AFP

زندگی‌نامه‌نویس خاندان سلطنتی ادعا می‌کند مگان مارکل ممکن است طی ده سال آینده برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اقدام کند.

تام باور، نویسنده انگلیسی که اکنون مشغول نوشتن زندگی‌نامه دوشس ساسکس است اعتقاد دارد او هم ممکن است قدم در راه سایر بازیگران هالیوود مانند آرنولد شوارتزنگر و رونالد ریگان گذاشته و وارد دنیای سیاست شود.

آقای باور در ستونی برای نشریه سان که پیش از تولد ۴۰ سالگی مگان در ۴ اوت منتشر شد، گفت دوشس ممکن است از رفاقت خود با کمالا هریس، معاون اول رئیس جمهور ایالات متحده و خانواده اوباما بهره بگیرد تا «بلندپروازی‌های سیاسی خود را ترویج و تبلیغ کند.»

او پرسیده است: « و در ۴۰ سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ وقتی هری به تبلیغ کتاب‌های خود پایان دهد آیا مگان کارزار جهانی خود را به راه انداخت تا در استهزای سیاست آمریکا سهیم شود؟»

شاهزاده هری و مگان مارکل از زمان کناره گرفتن از اعضای ارشد خاندان سلطنتی در سال ۲۰۲۰ در شهر سانتا باربارا در ایالت کالیفرنیا مقیم شده‌اند و آنجا با پسر خود آرچی و دخترشان لیلیبت زندگی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای باور ادعا می‌کند اگر یکی از دو کرسی کالیفرنیا در مجلس سنا خالی شود، مگان می‌تواند رقیبی قوی برای آن مسند باشد.

وی گفت: «او همچنین می‌تواند وارد رقابت برای فرمانداری ایالت شود که یکی از معتبرترین مناصب در آمریکا است. در پایان ده سال خدمت سیاسی که اوج حرفه یک سیاستمدار است او می‌تواند به خوبی نامزدی خود برای ریاست جمهوری از طرف حزب دموکرات را توجیه کند.»

او افزود: «با حمایت پدرخوانده‌های دموکرات، یعنی خانواده‌های کلینتون و اوباما، مگان با سختی چندانی مواجه نخواهد شد تا به عنوان یکی از ۴۰ نماینده این ایالت در مجلس به واشنگتن فرستاده شود.»

هم مگان و هم میشل اوباما در گذشته درباره رفاقت خود صحبت کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ میشل در مصاحبه‌ای با «گود هاوس‌کیپینگ» علنا به مگان توصیه‌هایی درباره ازدواج و زندگی متاهلی کرد. و بعد در سال ۲۰۱۹ دوشس در نسخه ماه سپتامبر نشریه ووگ از بانوی اول سابق مصاحبه گرفت چرا که از دبیران مهمان آن شماره بود.

گرچه مگان هرگز علنا اظهار نکرده است از کدام حزب سیاسی حمایت می‌کند ولی خیلی درباره اهمیت رای دادن صحبت کرده است.

در اوت ۲۰۲۰ مگان به مجله ماری کلیر گفت بنا دارد در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده رای بدهد که بر خلاف سنت سلطنتی است که اعضای این خاندان در انتخابات‌های عمومی شرکت نمی‌کنند.

او گفت: «می‌دانم که حق رای داشتن چه احساسی دارد و همچنین چه احساسی به آدم دست می‌دهد وقتی این حق از او سلب شود. همچنین این را می‌دانم که مردان و زنان زیادی جان خود را به مخاطره انداخته‌اند تا ما به این حق رای دست بیابیم. و این فرصت، این حق بنیادین، به ما اعطا شده تا با بهره‌گیری از آن و رای دادن صدای خود را به گوش برسانیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی