«مگان، دوشس متوهمی که می‌خواهد پول به جیب بزند»

پیرس مورگان سخنان خود را درباره مگان مارکل تکرار کرد

شاهزاده هری و مگان مارکل، ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ -  Daniel LEAL -OLIVAS / AFP

پیرس مورگان در نخستین مصاحبه تلویزیونی‌اش با تاکر کارلسون از مواضع‌اش در مجموعه «صبح به‌خیر بریتانیا» و اظهارات جنجالی‌اش در مورد مصاحبه دوک و دوشس ساسکس با اپرا وینفری عقب‌نشینی نکرد.

مگان مارکل در آن مصاحبه گفته بود که خاندان سلطنتی با وی رفتار نژادپرستانه داشتند و وقتی به مقامات دربار گفت که فکر خودکشی به سرش افتاده است آن‌ها کمکی نکردند. آقای مورگان در این‌باره گفت: «عمداً دروغ‌پردازی می‌کند یا کاملاً دچار توهم شده است؟ نمی‌دانم و راستش را بخواهید برایم مهم هم نیست.»

او در ادامه گفت: «متاسفانه باید بگویم این دیدگاه یکسره حال به هم‌زن است که بگوییم خاندان سلطنتی و به خصوص شخص ملکه نژادپرست هستند. یعنی ملکه‌ای نژادپرست داریم که در سلطنتی نژادپرست ریاست می‌کند و در صدر کشورهای مشترک‌المنافع قرار دارد. با درباریان دیدارهای بسیاری داشته‌ام و به نظر من به هیچ وجه نژادپرست نیستند. در واقع شاهزاده هری تنها فرد خاندان سلطنتی است که باید بابت نژادپرستی در ملاء عام عذرخواهی کند.»

مورگان در مصاحبه با کارلسون گفت: «اساساً نمی‌دانیم چه شده است و حتی نمی‌دانیم چه کسی این حرف را زده است. اما همان موقع از هری هم سئوال مشابهی را پرسیده بودند و هری نگفته بود که به هنگام بارداری مگان چندین بار چنین گفتگوهایی پیش آمده بود. گفته بود در یک گفتگو و قبل از آغاز رابطه‌شان رخ داده بود یعنی سال‌ها قبل از آن که مگان گفت.

بنابراین اکنون با تناقض‌های فراوانی روبرو هستیم. یک گفتگو بوده است نه دو گفتگو. یک سال و نیم بلکه دو سال قبل از آن که مگان می‌گوید. او حتی این گفتگو را نشنیده است. نمی‌دانیم بستر گفتگو چه بوده است. نمی‌دانیم چه حرفی بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مورگان در ادامه این مصاحبه که روز دوشنبه (۵ آوریل) از فاکس‌نیشن‌-‌پخش زنده اینترنتی‌-‌که از شبکه فاکس پخش شد گفت: «در واقع بحث مگان مارکل نیست. او دوشس متوهمی است که می‌خواهد با له کردن خاندان سلطنتی میلیون‌ها به جیب بزند. بحث آزادی بیان است.

آن چه به سر من آمد دارد در سراسر بریتانیا و آمریکا رخ می‌دهد. من تحمل دارم اما بسیاری از مردم که شبکه‌های ما را ندارند به فنا رفته‌اند، زندگی‌شان از بین رفته است و این مزخرفات کسب‌وکارشان را نابود کرده است.

آقای مورگان پس از آن که بابت ابراز تردید راجع به درستی برخی از ادعاهای این زوج سلطنتی در مصاحبه با خانم وینفری مورد انتقاد یکی از همکاران قرار گرفت با عصبانیت از اتحادیه جی‌ام‌بی کناره‌گیری کرد.»  نخستین کلیپ‌ها.... پیرز مورگان(@piersmorgan)، ۵ آوریل ۲۰۲۱

سردبیر پیشین دیلی میرور اظهارات دوشس ساسکس در مورد به فکر خودکشی افتادن و از دست دادن سلامت روانی را هم رد کرد.

اظهارت مورگان باعث طرح حدود ۶۰ هزار شکایت در سازمان تنظیم مقررات تلویزیونی بریتانیا (آفکام) شد. آقای مورگان روز ۹ مارس گفته بود یک کلمه از حرف‌های دوشس ساسکس در مصاحبه با وینفری را «باور نمی‌کند» و چند ساعت بعد از آن برنامه کناره‌گیری کرد.

آقای مورگان روز دوشنبه در توییتر هم نوشت: «وقت آن است که آمریکا در مورد حرف‌هایش راجع به دوک و دوشس ساسکس، از حقیقت ماجرا با خبر شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان