شناسایی سویه دلتای ویروس کرونا در ووهان چین

مقام‌های مسئول در ووهان از تمام ۱۲ میلیون سکنه ووهان تست می‌گیرند

ویروس کرونا اولین بار در ووهان شناسایی شد- STR / AFP

یک مقام چینی اعلام کرد که به دنبال تایید شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونای نوع دلتا در شهر ووهان، از تمام ۱۲ میلیون سکنه این شهر آزمایش گرفته می‌شود.

ویروس کرونا اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان شناسایی شد. از نیمه ماه مه سال گذشته به این سو، هیچ موردی از سرایت ویروس کرونا در ووهان گزارش نشده بود، اما روز دوشنبه دوم اوت، مقام‌ها سه مورد جدید ابتلا به نوع جهش‌یافته دلتا را تایید کردند.

لی کیانگ، یک مقام محلی ووهان، پایتخت استان مرکزی هوبی در چین، گفت:‌ «برای اطمینان از امنیت مردم، برنامه سراسری آزمایش همگانی راه‌اندازی می‌شود تا موارد مثبت و همچنین موارد ابتلای بدون نشانه شناسایی شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لی یانگ، معاون مرکز کنترل بیماری‌ها در استان هوبی، همچنین گفت که موارد جدید ابتلا در ووهان و شهرهای جینگ‌ژو و هوآنگ‌انگ در سه روز گذشته با موارد شناسایی شده در شهر هوآیان در استان جیانگ‌سو مرتبط بوده‌اند.

گمان می‌رود موارد ابتلا به کرونا نوع دلتا از نانجینگ، مرکز استان جیانگ‌سو آغاز شده باشد و به احتمال زیاد با پروازی از مبدا روسیه ارتباط دارد. پس از آن، چند شهر در جنوب و شمال چین از جمله پکن، مواردی از ابتلا به سویه دلتا را گزارش کردند.

چین اعلام کرده است که تا روز دوشنبه (۲ اوت) ۴۱۴ مورد ابتلا به کویید-۱۹ ثبت کرده که از بیستم ژوییه به این سو بر اثر سرایت محلی سرایت کرده‌اند. هنوز ارتباط این موارد با شهر نانجینگ تایید نشده است و معلوم نیست که آیا این موارد، نوع دلتای ویروس کرونا است یا خیر.

سویه دلتای ویروس کرونا برای چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، خطرهای جدیدی ایجاد کرده است. چین اعلام کرده است که  ‌۹۰ مورد جدید ابتلا روز دوشنبه و ۹۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ روز یکشنبه را تایید می‌کند که از این میان، ۶۱ نفر بر اثر سرایت محلی بیمار شده‌اند.