اعتراض شمشیربازان آمریکایی به هم‌تیمی متهم به تعرض جنسی 

سه شمشیرباز برای اعتراض ماسک صورتی پوشیدند

شمشیربازان آمریکایی به مشارکت یکی از هم‌تیمی‌هایشان که متهم به تعرض جنسی است، اعتراض کردند - Fabrice COFFRINI / AFP

سه شمشیرباز آمریکایی در مسابقه افتتاحیه خود در المپیک توکیو برای اعتراض به مشارکت یکی از هم‌تیمی‌هایشان که متهم به تعرض جنسی است ماسکِ صورتی به چهره زدند. 

در آستانه بازی با ژاپن، مثلثِ جیک هویل، کرتیس مک‌دونالد و یایسر رامیرز ماسک صورتی زدند در حالی که آلن هادزیچ، شمشیربازِ متهم، ماسک سیاه داشت. 

آقای هادزیچ با دست‌کم سه اتهام از سوی زنان مواجه شده است، اما همچنان عضو علی‌البدل تیم اِپه مردان در توکیو است. هادزیچ و وکیلش به شدت منکر اتهام‌های وارده علیه او هستند. 

او پیش از آغاز المپیک در گفت‌وگو با روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» گفت: «این اتهام‌ها حقیقت ندارند.»

آقای هادزیچ در ابتدا برای تحقیقات در مورد این اتهامات از طرف «مرکز ورزش امن آمریکا»، نهاد دیده‌بانی که از ورزشکاران مقابل سوءاستفاده حفاظت می‌کند، تعلیق شده بود. اما او با این ممنوعیت مقابله کرد و موفق شد از طریق روند حکمیت آن‌ را رفع کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فدراسیون شمشیربازی آمریکا آقای هادزیچ را مجبور کرد جدا از بقیه تیم به توکیو سفر کند و در هتلی مجزا اقامت داشته باشد. بخشی از «برنامه ایمنی» این است که او اجازه تمرین در نزدیکی هم‌تیمی‌های زن خود را ندارد. 

منبعی به «بازفیدنیوز» در مورد اعتراض با ماسک گفت: «حقیر شمردن او واضح بود.»

شمشیرباز دیگری که در المپیک حاضر نیست، به این وب‌سایت خبری گفت: «آنان [هم‌تیمی‌هایش] تصمیم گرفتند نشان دهند که خواهان حضور او در آن‌جا نیستند.»

او افزود: «این سه نفر می‌خواستند فرقی بین خودشان و او نشان دهند و تاکید کنند که تعرض جنسی و تعرض علیه زنان را نمی‌‌پذیرند. این ورزشکاران می‌خواستند حالا که فدراسیون شمشیربازی و مرکز ورزش امن ناکام مانده‌اند صدای مستقل خود را نشان دهند.»

حضور هادزیچ در تیم باعث شد شش شمشیرباز زن، از جمله دو نفر در تیم المپیک، از کمیته بین‌المللی المپیک تقاضا کنند که جلوی مشارکت او را بگیرد. این زنان در ماه مه نوشته بودند: «ما عمیقا نگران تاثیر حضور بالقوه آقای هادزیچ بر سایر ورزشکاران تیم‌های ملی آمریکا هستیم.»

ابتهاج محمد، شمشیرباز آمریکایی و مدال‌آور المپیک در سال ۲۰۱۶، در توییتر خود اعتراض با ماسک صورتی را ستود.

او در توییتی نوشت:‌ «دم تیم گرم که موضع گرفتند.»

آقای هادزیچ در این مسابقه که در آن آمریکا از ژاپن شکست خورد حضور نداشت. آمریکا در جایگاه نهم قرار گرفت و ژاپن با پیروزی بر تیم نماینده «کمیته المپیک روسیه» طلا گرفت و مدال برنز نیز به کره جنوبی رسید. 

© The Independent

بیشتر از ورزش