آمریکا کشتی حامل نفت برای کره شمالی را توقیف کرد

مقام‌های کامبوج در مارس سال ۲۰۲۰ با حکم توقیف ایالات متحده، کشتی کریجس را توقیف کردند

نفتکش کریجس۲۷۳۴ تن ظرفیت دارد- US DEPARTMENT OF JUSTICE / AFP

آمریکا یک نفتکش تحت مالکیت سنگاپور را که برای دور زدن تحریم‌های کره شمالی و حمل نفت به آن کشور استفاده می‌شد، توقیف کرد.

خبرگزاری رویترز روز شنبه به نقل از وزارت دادگستری آمریکا گفت که یک قاضی فدرال در نیویورک، به دولت آمریکا اجازه داد مالکیت کشتی «ام/تی کریجس» را که در حال حاضر در کامبوج است، تصرف کند.

این نفتکش را که ۲۷۳۴ تن ظرفیت دارد، «کیوک کی سنگ»، تبعه سنگاپور، خریده بود که در حال حاضر فراری است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این کشتی فرآورده‌های نفتی را به کشتی‌های کره‌ شمالی انتقال می‌داد تا سپس به بندر نامپو در آن کشور حمل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «اتهامات کیفری مبنی بر دور زدن تحریم‌های جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی و پولشویی علیه مالک و بهره‌بردار کشتی کریجس به جای خود باقی است.»

این کشتی بیش از یک سال پیش توقیف شده بود.

بنا بر این گزارش، در فاصله چهارماهه اوت تا دسامبر سال ۲۰۱۹، کشتی «به شکل غیرقانونی مکان‌یاب خود را خاموش کرد، و تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که بیش از یک و نیم میلیون دلار نفت به کشتی "سائبول" متعلق به کره شمالی انتقال داده است.»

مقام‌های کامبوج در مارس سال ۲۰۲۰ با حکم توقیف ایالات متحده، کشتی کریجس را توقیف کردند.

روابط میان آمریکا و کره شمالی به تیرگی گراییده است. در خرداد ماه امسال، وزیر خارجه کره شمالی احتمال مذاکره با ایالات متحده را رد کرد و گفت چنین گفت‌وگو‌هایی «به جایی نخواهد رسید.»

بیشتر از جهان